• Aline83

Lightinthebox.com

Hej Allihopa

Jag blir så himla osäker på detta med kinaklänningar. Har läst jättebra om dessa sidor ni rekommenderat men det jag inte kan förstår är hur jag i sverige kan ha storlek 36-38 och storlek 25 i Jeans men om jag kollar på storlekstabellen på lightinthebox s ska jag ha storlek XL minst, är det jag som inte gör rätt eller är deras mått väldigt små i storleken????

Hur har ni gjort? Måttbeställt?

• Svar på tråden Lightinthebox.com
  • Radhuspinglan

Med dina mått så hade jag måttbeställt oavsett vart jag beställde, faktiskt. Du måste ju ha ett mått för byst som inte stämmer överrens med måttet för midjan - samt, eftersom att det är en klänning, även ha ett helt annat mått för stussen.

Jag kan ju vara helt ute och cykla nu. Men när jag läste dina mått så ser jag framför mig en stor byst och i övrigt en smal kropp(?). Om så är fallet så ska du nog måttbeställa för att allt tyg ska sitta som en smäck över _hela_ kroppen. ;)

• Aline83

Du har helt rätt...d e d som jag e så osäker över. Jag har stor byst och eftersom jag fött 2 barn är de inte superfasta så jag måste kunna ha BH under och jag måste ha lace upp i ryggen, känner mig bra förvirrad. Vet inte om de har bra insydda BH under klänningarna, någon som vet???

Svar på tråden Lightinthebox.com