• Shiqwan

Säljes: Specialsydd spetsdröm m. ärm stl ca 40-48

Ska nu se om det finns intresse för min fantastiska klänning som syddes upp för mitt bröllop 2015!

Hela klänningen är täckt med spets, förutom bål-partiet där det är vikt tyll för att ge en vacker timglasform på bålen.

Spetsen på kjolen är en lite matt, mycket vacker, nästanlite virkad spets med många lager tyll under!

Spetsen på ärmarna är mycket lik men mer tät för att ge ett jämn uttyck(skulle blivit för "hålig" om exakt samma använts). Ärmarna är rätt stora då jag ville vara bekväm på dagen, så om man är nätt om armarna kan de sys in.

Klänningen har en korsett och inbyggd s

truktur i bysten, jag hade en freebra och fick redigt med cleavage, men man kan köra utan, beroende på bh-storlek då. Korsetten gör att klänningen kan passa för många storlekar och former, plus att om man går upp eller ner nåt kilo i bröllopsstressen så är det ingen panik! :)

UNDERKJOL av värde 1000 kr ingår i köpet(om så önskas!). Det är en med 3 ringar, så man får luft mellan benen och kjolen - bekvämt och snyggt om man gillar en pampig kjol! :)

Klänningen är fotsid (Jag är 1.64) med underkjol, lite längre utan underkjolen.

Skicket är som väntat efter en dags bärning; inget är spillt på den, nedersta spetskanten är lite smutsig, men jag har inte försökt tvätta den och det kan göras tex innan provning om det skulle bli aktuellt så man kan se slutresultatet. Det är dock väldigt svag smutsning!

Priset ligger nu på 9000:- för klänning med underkjol.
    (Det är 6000:- mindre än jag betalade och underkjolen är då inte inräknad)

Om rätt köpare dyker upp kan priset diskuteras, men inte mycket.
    Jag har ingen brådska att sälja klänningen, och undanbeder skambud eller oseriösa intressenter.

För mig var detta drömklänningen och jag kan tänka mig att det kan var detsamma för dig :)

PMa om ni har några frågor :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-24 09:42
    Efter oseriösa intressenter sänker jag priset för att se om någon som verkligen tycker om klänningen vill kika istället för att bara sälja vidare!

Priset nu är 6000 3000:- rabatt!!) för klänning och underkjol!
    PMa för frågor, fler bilder eller intresse :)
Svar på tråden Specialsydd spetsdröm m. ärm stl ca 40-48