• Sofiamii

Vackert område men FUL lokal. Tips?

Hej! Min första tråd här på bröllopstorget.Cool

Jag och m2b ska gifta oss augusti 2017 och letar lokal. Vi har i princip bestämt kyrka, men har problem med var vi ska ha festen. Allt äger rum på landet, och det finns inte så många alternativ. Ett alternativ är en liten ö, som är otroligt fin, nära till sommarstugan och nära till övernattning för långväga gäster. ( detta är egentligen vårt enda alternativ, om vi inte byter kyrka och område helt och hållet)

Dock återstår ett problem. Lokalerna på ön är så ruskigt fula ( i mitt tycke). Det brukar ordnas danser på ön, så huvudbyggnaden är en sån ful gammal, rund dansscen(med tak och väggar så klart). Dock tror och hoppas jag att man kan göra det fint, för området är lummigt och otroligt vackert runt om. Kan man täcka in utsidan på något sätt? Det är i trä, i gammal vit färg, men dörrarna är bruna och fula... Det enda jag själv kommer på är att täcka in med björk, men nja... 

Har ni tips? förstår att det är svårt utan bild, men vad ni än kommer på är bra! :)
    Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Vackert område men FUL lokal. Tips?
  • Strassbruden2016

Det är inte lokalens utseende som folk kommer ihåg, visst ni kanske inte kan/vill ta så många bilder på er utanför lokalen om den inte är så vacker. Men man kan ta massa foto på andra ställe

Men invändigt kan man dekorera massor i det tema ni vill ha, då lägger folk inte märke till väggarnas utseende osv...

Är det viktigast att ni får en kyrka ni vill ha eller en festlokal?

Jag var väldigt anti mot att ha vår fest i bygdegård, men då vi insåg att det blev för dyrt o ha det i en pampig lokal så fick vi ta bygdegård, nu hitta vi ändå en som var modern och helt okej, men vi satte vår prägel på den.

Lägger in lite bilder från vår lokal/ fest...

Så med rätt detaljer så kan man göra mycket

• Anonym (dekoration)

Mitt tipps är tyg!
    Tyg gör väldigt mycket (dock är det dyrt).
    Vita stolsöverdrag kan ni sy av ikeas knoppa-lakan.
    Det är även väldigt fint att ha tyg hängande från taket. Kanske att tyget kan bytas ut mot något tygliknande material, tex om man köper duk på rulle för att få ner priset?
    Eller om ni hyr ett stort partytält och har festen där?

Det finns även företag som hyr ut jättefina dekorationer till bröllopssalar.
  • Sofiamii

Tack så hemskt mycket för era svar!

Ja, grejen är den att jag inte hittat något ställe som faller mig i smaken, även fast vi byter kyrka. Bättre, men inte tillräckligt bra. Min dröm var att vi skulle ha ett stort partytält uppsatt vid sommarstugan(precis vid vattnet), som inte är så långt ifrån men har kommit fram till att det nog inte får plats. Och ön har som sagt allt utom snygg lokal...

Nu känns det mycket bättre. Tyg får det bli! :D 

Svar på tråden Vackert område men FUL lokal. Tips?