• ksrg1010

    Glamira - bra eller dåligt?

    Kollar på ringar på Glamiras hemsida och har hittat min drömring. Men vågar man köpa därifrån? Dela gärna med er av era/bekantas erfarenheter.

  • Svar på tråden Glamira - bra eller dåligt?
  • Flisanpisan

    Vi köpte våra ringar därifrån och dom va så jävla fina! Ursäkta språket!:) köpte en solitär ring därifrån med ädelsten och diamanter. Och maken en ring med mönster båda i vitguld. Deras kundtjänst är trevlig och paketet fraktas ända fram till dörren med dhl tror jag det är:) så absolut beställ därifrån!;) du får även med briljantcertifikat o sådant om du köper stenar på ringen så go for it är min åsikt!;)

  • Kattungevin

    Min sambo är väldigt nöjd med sitt köp där ifrån, många har sagt att leveranstiden är helt sjukt mycket längre än vad de sagt, men han fick det han beställt inom den tidsramen det skulle komma. (Han beställde dock många månader i förväg för att vara säker) Jag kan dock inte säga vad jag tycker än för det är förlovningsringar han har köpt, men han har inte friat än. ;) Så jag har inte sett dem på riktigt.

    Jag var jättenojig över att köpa där ifrån pga alla negativa omdömen de hade förut, men jag hittade verkligen min drömring där så han valde att chansa. Och nu har de ju fått väldigt mycket bra omdömen, så antingen har de blivit mycket bättre nu, eller så är det bara att väldigt många köper där ifrån och oftast så lägger man bara ett omdöme när man är sur och missnöjd. X)

  • Flisanpisan

    Ska oxå tillägga att man får ett gratis ringmått hemskickat om man kontaktar dom:)

  • Karolina839
    Jag och min man beställde våra vigselringar från Glamira, och det var ett stort misstag!
    I ena ringen var graveringen fel, och i den andra gick det inte att tyda vad som stod.
    När vi kontaktade Glamira fick vi inte ens en ursäkt. Allt dom sa var att vi var välkomna att skicka iväg våra ringar till Tyskland så skulle dom rätta till sina fel på, 5 veckor! Vi ville ju givetvis ha ringarna vid vår vigsel och att skicka tillbaka sina vigselringar direkt när man gift sig kändes inte så roligt, inte när dom skulle vara borta 5 veckor. Vi bad om pengarna tillbaka, men allt de kunde erbjuda oss var en check på 30 euro, dom säljer ju inte ens något för 30 euro!  
    Vi valde att behålla ringarna, och fixa till graveringen hos någon annan här i Sverige. Men nu när det gått en vecka har vi båda redan fått flera smårepor i ringarna, trots att vi varit varsamma. Så vi får nog acceptera att vi får byta ut våra ringar helt när vi får råd. Jag kan inte förstå hur någon som klantar till det inför ens bröllop inte ens kan be om ursäkt, det störde mig faktiskt mest! Sjukt missnöjd!
  • ksrg1010

    Vi beställde... Vilket MISSTAG! Drömringen är rena mardrömmen. Ser inte alls ut som på hemsidan, rundade kanter istället för skarpa och ser billig ut. Utöver det så var storleken helt fel (jag kunde lägga en gammal ring med rätt storlek i ringen jag fick hem). Reklameras, och får jag pengarna tillbaka så är jag ändå hyfsat nöjd med Glamiras bemötande... men det återstår att se. De flyttade även fram den utlovade leveransen två gånger, med en vecka respektive 4 dagar. Ingen jättetid totalt sett, men kan vara bra att vara inställd på att deras utlovade datum inte alls behöver stämma.

  • Jenixi

    Men nu blir jag ju nervös... tänkte beställa därifrån i september. Har hittat min absoluta drömring som inte finns någon annan stans. Vågar man?

  • Flisanpisan

    Asså jag vinner vi det är så olika jag menar våra ringar vart superfina o som andra skriver att det är en riktig skitbutik.. undra varför det är så olika på kvalitén..?

  • Singstar76

    Vi köpte våra ringar på Glamira. Ringarna är som sagt fina men vi beställde ringarna en månad i förväg då det stod leveranstid på 5-7 dagar. Vi fick gifta oss i förlovningsringarna då leveransen på ringarna sköts upp 3 ggr. Så jag rekommenderar verkligen att beställa i god tid.

  • Carolinee

    Vi beställde 3 ringar därifrån och alla va skit!

    Den första va väldigt vacker men en diamant hade spruckit så en del av den lossnat så vi skickade tillbaks den och valde en annan.
    Det skulle också va diamanter men stenarna glimmade lika mycket som gammalt glas så jag skickade den (och den tredje ringen som var menad som förlovningsring för säkerhets skull) för värdering till en guldsmed och det fanns inte ett spår av en diamant på någon av ringarna utan allt va zirkoner trots att jag beställt och betalt för diamanter, guldet innehåller dessutom massa "luftbubblor" så de kan använda sig av mindre guld och det gör förstås ringarna mycket skörare....så jag antar att första ringen va zirkoner också och inte diamanter..

    Hur som helst hörde jag av mig till glamira och de lovade att byta ut stenarna om jag skickade tillbaks ringarna åt dem, men de vägrade att ta tillbaks dem och ge pengarna tillbaka.
    Så jag skickade in ringarna och fick tillbaks dem efter en lång tid och då va det fortfarande zirkoner!!
    Vägrade skicka tillbaks dem ännu en gång så fick kontakta visa som ordnade så jag fick mina pengar tillbaka.

    Så nä, de kanske ser fina ut men det är bara bara skit!! Sen att jag beställde vitguld och de lovade att de va vitguld rakt igenom men sen visade sig va gult guld med en tunn tunn legering är en annan sak...

  • Carolinee
    Kattungevin skrev 2016-07-15 20:20:18 följande:

    Min sambo är väldigt nöjd med sitt köp där ifrån, många har sagt att leveranstiden är helt sjukt mycket längre än vad de sagt, men han fick det han beställt inom den tidsramen det skulle komma. (Han beställde dock många månader i förväg för att vara säker) Jag kan dock inte säga vad jag tycker än för det är förlovningsringar han har köpt, men han har inte friat än. ;) Så jag har inte sett dem på riktigt.

    Jag var jättenojig över att köpa där ifrån pga alla negativa omdömen de hade förut, men jag hittade verkligen min drömring där så han valde att chansa. Och nu har de ju fått väldigt mycket bra omdömen, så antingen har de blivit mycket bättre nu, eller så är det bara att väldigt många köper där ifrån och oftast så lägger man bara ett omdöme när man är sur och missnöjd. X)


    De anmäler ALLA dåliga omdömen så de plockas bort..säkert därför de fått bättre omdömen helt plötsligt...
  • Jenixi

    Beställde våra ringar från Glamira nu 28e augusti och de kom igår 13e september, båda var helt perfekta och vi är supernöjda Skrattande

  • MiaLisa

    De skriver ju egna omdömen. Vet vad jag pratar om...de ljuger hela tiden. Beställ inte därifrån!

  • Domino

    Det är på riktigt det värsta jag vart med om.

    Jag beställer en 30årspresent till min flickvän. Dem gör fel under produktionen vilket gör att jag inte får den i tid till födelsedagwn och dem bara rycker på axlarna. ca två veckor efter förseningen skulle kommit så kommer ett paket på posten. jag öppnar paketet och finner att dem har skickat en annan kunds förlovningsring till mig. Jag ringer upp och dem rycker på axlarna och lotsas som om det regnar. Den andra kunden vars ring jag har är hysterisk på sin sida då han har planerat ett fint frieri och det här kan sabba allting för honom, så vad gör då Glamira, jo... Dem håller min 30 års present som gisslan och säger att när jag skickar ringen så skickar dem min flickväns halspand. Helt otroligt. Jag skickar in och dem säger att dem ska erbjuda mig fri kostnad för DHL. :?!? Men hallå? För TRE veckor sen klickade i att jag ville ha DHL express som skulle ta2-3 dagar??! Ni har gått ca 20 dagar över den tiden nu:?!? Så klart ni inte kan ta betald för en något som ni inte hållt. TILLSLUT får jag hem det jag beställt efter en OTROLIG mängd tid, ork och energi (säkert 20 samtal från deras kundtjänst och DHL) och för att inte tala om min sambo som inte fick sin present. Och har jag blivit kompenserad ett enda öre?? NEJ. Jag till och med bad om att få någon form av kompensation då jag tycker att beteendet var helt bissart så fick jag till svar att jag inte fick föra dialog med cheferna för att dem inte ville ha kontakt med kunder. Så här står jag nu. Sjukt missnöjd och betalat fullpris med vinstmarginal till ett företag som totalt lurat och förstört för sina kunder. Chockad... Glamira är det sämsta företaget jag stött på gällande kundservice och jag önskar inte ens min värsta fiende råkar ut för dem. Dem kunde tydligen inte brytt sig mindre om deras kunder enligt min uppfattning. Deras vinst verkar vara det enda som är viktigt för dem.

  • Agda72
    VARNING! 
    Stenen i förlovningsringen sprack i flisor efter 3 månader och varken kvalitén, slipningen eller storleken på briljanterna eller Sultanitstenen stämmer överens med Glamiras äkthetsintyg. Eftersom sultanitstenens färg och storlek inte stämde med beskrivningen och stenen sprack kontaktade jag Stockholms, troligen Sveriges, mest erfarna och välrenommerade smyckesväderingsföretag. Glamira har enligt egen utsago, produktbeskrivning, äkthetsintyg och prissättning, sålt mig en ring med briljanter i vs-kvalité (dvs mycket bra) med utmärkt slipning och klarhet H (vit och klar). Det jag har fått är däremot sämsta tänkbara diamanter dvs kvalitet pique (fulla med inneslutningar och oklara) och många av dem är dessutom trasiga och kantstötta. Sultanitstenen skulle vara 2,68 karat stor, smaragdslipad och av god kvalité, men är bara på 1,63 karat, kuddslipad och av dålig kvalité. Inte ens färgen stämmer med äkthetsintyget. Dessutom är konstruktionen på ringen direkt olämpligt för den typen av sten och därför gick den sönder utan några slag, kemikalier eller annat som Glamira hävdar. Glamira vägrar att låta köpet återgå eller att ens ersätta mig för den trasiga stenen utan hävdar att det är rätt kvalitet, storlek, slipning och att det inte är något tillverknings- eller konstruktionsfel. De ger till och med livslång garanti på det. Vilket skämt och vilket bedrägeri. Tilläggas kan att det tydligen kommer många missnöjda Glamirakunder till denna värderingsfirma som alla har en sak gemensamt; De har betalat för en kvalitet de inte har fått.
    Allmänna reklamationsnämnden nästa.
    Glamira- bedrägeri
Svar på tråden Glamira - bra eller dåligt?