• Linda C

Schalins ringar tillverkas maskinellt

Hej på er alla,

Jag har lite information om Schalins ringar som jag tror att alla som funderar på att köpa ringa av dem skulle kunna vara intresserade av att få veta. Det är så att Schalins ringar produceras maskinellt, och inte för hand som man kan tro när man läser deras reklamannonser. När de marknadsför sig skriver de att deras ringar är av "äkta svenskt hantverk", vilket jag personligen tycker är att ge felaktig information till konsumenterna. När jag hör ordet hantverk tänker i alla fall jag att det betyder att ringarna är producerade för hand. Detta är alltså inte sant, då de producerar sina ringar maskinellt.

Jag ville skriva det här då jag vet att många som köper sin förlovnings eller vigselring faktiskt vill ha en ring som är tillverkad för hand. Jag själv ogillar idén på att min förlovnings eller vigselring skulle vara maskinellt producerad.

Hoppas att någon uppskattar mitt inlägg här. Alla är inte experter på hur ringar produceras, men jag tycker inte om när företag försöker invagga folk i att tro saker som inte är sant vad gäller produkters egenskaper. Särskilt inte när det kommer till så personliga saker som en förlovnings/vigselring... 

Min intention med detta inlägg är absolut inte att på något sätt smutskasta Schalins ringar, utan att hjälpa er som funderar på att köpa ring att få den information ni behöver för att kunna fatta välgrundade beslut.

Hoppas någon där ute får ut något av att läsa mitt inlägg.

Kram på er!

• Svar på tråden Schalins ringar tillverkas maskinellt
Svar på tråden Schalins ringar tillverkas maskinellt