Assistens på bröllop/budgettips?
Hej!
Vi har bestämt oss för bröllop i slutet av nästa sommar och planeringen är i full gång. Kommer förmodligen bli cirka 70-80 gäster och vill göra det så till så hög standard utan att det ska kosta allt för mycket.
Dekorationer tänkte jag att man sporadiskt under året kan pyssla med själv för att sedan komplettera med lite växtlighet. Men går det att fixa med det gröna själv utan att behöva stå där på själva dagen?
Tänker likadant med maten. Om man skulle laga maten själv och ställa i lokalen innan festen så behövs det ju någon som plockar fram och presenterar den.
Andra uppgifter skulle kunna vara att koka kaffe, se till att drickan är på plats och kyld..
Är det någon som har erfarenhet av att ha assistens på detta sätt för att få ihop saker som ovan? Finns det ens en sådan tjänst och vad kan man tänkas få betala för det?
Vad är era erfarenheter att det är bäst att lägga pengar på?