Tips på lokaler! Båthus/lada/loge i Bohuslän och Norra Halland!
Hej! I Min syster ska gifta sig i sommar. Hon har bokat Ramsvik Övergård, vilket är en kanonmysig lada utanför Hunnebostrand. I höstas fick hon reda på att de inte tillåter levande ljus, med tanke på brandrisken. Jag hjälpte min syster med att leta efter en ny lokal snarlik den stil som hon och hennes fästman är ute efter: ett båthus, en lada, en loge eller någon nära havet. Hon bestämde sig till slut för att inte ändra sin bokning på Övre Ramsvik.
Efter min intensiva googling har jag nu en mängd tips på liknande ställen i framförallt södra Bohuslän och norra Halland! Förhoppningsvis kanske det hjälper någon av er. De flesta av ställena passar lite större sällskap, medan vissa passar ett mindre sällskap. Vissa tillåter att man tar med egen mat och dryck, andra kräver att man beställer catering via dem.
Hällsnäs
Magasinet, Ulebergshamn
Isbolaget,
Kvarnen i Hyssna
Gustafsberg
Villa Vanahem
Pernmyrs gård
Ramsvik Övergård
Lokalen i Hälleviksstrand
Sjöstugan Nösund
Sillsalteriet, Marstrand
Råda Hembygdsgård
Bassholmen
Göstas Magasin
Stora Holms säteri
Sjölyckan
Nääs Båthus
Nääs Slott
Nääs Fabriker
Lilla Spinneriet, Lindome
Slussen Pensionat
Hälleviksstrand, Lokalen
Saltholmens varmbadhus (hade tyvärr stängt för bröllop när jag kollade, men det kanske öppnar för bröllop någon gång under denna tråds livshistoria)
Råda Säteri
Tofta Gård
Tofta Herrgård
Tofta Bränneri
Everts Sjöbod
Pensionat Styrsö Skäret
Utpost Hållö
Societetshuset på Marstrand
Villa Sjötorp
Känsö
Pensionat Strandkullen, Onsala (Låg under vintern 2017/2018 ute till försäljning. Hoppas att nya ägaren driver det vidare!)
Åsa Jutegård
Kvarnbyn (Lilla Götafors) i Mölndal
Strömma Farmlodge, Falkenberg
Freadals Gård, Åsa
Naturum, Fjärås
Villa Odinslund
Hälleviks Bygdegård
Hällevik Havsbad
Onsala Herrgård
Hovås Kallbadhus
Havskatten
Jordhammars Herrgård
Tjurpannan
Tanums Gästgifveri
Hällesåker Loge
Mölndals Roddklubb
Gunnebo SLott
Tjolöholms slott
Stora Mosskullen
Villa Johanneberg
Slättens Gård
Rågårdsviks Pensionat
Nösundsgården
Stora Hotellet Bryggan
Falkeröds Hembygdsgård
Salt & Sill
Vinden, Marstrands Havshotell
Hoppas att detta kan vara till hjälp för någon och fyll gärna på listan med fler förslag, så kan vi hjälpa varandra! :)
Sökord: Båthus, lada, loge, lokal, Göteborg, Bohuslän, Halland