För lokal till festen, minglet eller vad ni bestämmer er för att ha, så rekommenderar jag bygdegårdar eller föreningslokaler. De är ofta mycket billigare att hyra än andra lokaler, och vissa kan vara riktigt fina gamla byggnader, eller ligga i ett mysigt grönt område. Det billigaste är antagligen om ni eller någon ni känner bor i ett bostadsområde med en föreningslokal, den hyran brukar då vara enstaka hundralappar.
Till resten så håller jag med föregående, hör med vänner och familj, någons bröllopspresent kanske kan vara att göra tårtan eller binda en brudbukett. Sedan tycker jag också att det är viktigt att prioritera och satsa på det som är viktigast för er. Man måste inte göra allt bara för att det känns som att alla andra gör det. Detta är högst personligt, men jag vill alltid att man ska ifrågasätta om man verkligen vill köpa en massa kläder som man bara ska använda i en dag, det kanske går bra att gifta sig i något man vill återanvända, eller man kanske kan hyra kläder.
Ett annat tips för dekor är att leta second hand, vi har hittat jättemycket av vår dekor i butiker som säljer begagnade saker för välgörenhet,bland annat ljushållare och fat. Dessutom är det bra att leta hemma efter saker man redan har, eller familjen redan har som man kan låna.