• Siriit

Planera bröllop utan släkten

Vi är förlovade! Fantastisk roligt! På en gång börjar jag leta klänning och fundera på hur vi ska göra. Gifta oss borgerligt i Sverige och ha en inofficiell ceremoni i Italien? Spanien? Vilka ska med?

Sedan ungefär ett år sedan har jag ingen kontakt med min familj. Efter en svår barndom och oupphörligt konflikter med min mor kulminerade ett samtal med ett gräl och jag valde att inte länge ha kontakt med henne. Min far försökte få mig att försonas med henne och jag skrev ett lång mail där jag förklarade att det inte kommer att gå, men att jag vill ha en relation till resten av familjen. Han gjorde det klart för mig att det inte var möjligt om jag inte hade kontakt med min mor, så här står jag utan familj eller släkt.

Min syster och jag är varandras bästa vänner, och min fästmans familj behandlar mig som en i familjen. Men tanken på att ha ett vanligt bröllop utan nästan någon från min sida (förutom vänner och syster känns sorgligt. Jag tänkte därför att vi skulle ha en mycket liten, kanske borgerlig ceremoni, och sedan en intim utomlands. Har någon erfarenhet av detta? Har någon några råd på vart man ska vända sig? Jag tänker alltså en pytteceremoni med kanske totalt 6 deltagande inklusive mig och fästmanen. 

Några råd?

Mvh
    Siriit

Svar på tråden Planera bröllop utan släkten