Flytta från stan till landsbygd med barnen. (Flytta I hop)
För 3 år sedan lämnade barnens pappa mig för någon annan. Vi hade då en lägenhet i stan. Han vägrade lämna, och jag fick söka mig en ny lägenhet.
Är jättesvårt att hitta. Fick ta en dyr lägenhet som hag egentligen inte hade råd med. Efter någon månad säger han att han ska flytta I hop med den tjejen, och hyra ut våran gamla lägenhet till en kompis. Jag hade kanske intr haft råd heller, men jag hade kunnat byta den. Den nya jag har nu är privat, och jag får inte byta. Den kostar nästan 12 000:- i mån.
Jag har en särbo sedan 2 år, som bor i grannkommunen. 4 mil i en landsbygd.
Det går bra med bussar till den större orten till stan. Men dock sämre den milen som är in mot landsbygden sen.
Vi funderar på att flytta I hop. Barnen säger de är okej med detta.
Det går bussar på morgonen där i från hela vägen till skolan.
Sen jobbar jag Kvar i stan. Och barnen kommer kunna åka med mig till och från skolan. Barnen är 7år och 15år.
Pappan är med på detta också. Barnen bor varannan vecka.
Jag behöver höra från någon som är utomstående. Är jag egoistisk som flyttar? Eller borde jag söka mer lägenheter i stan.
Det är några hus som grannar, några barn. Tonåringen kompisar är i stan. Så jag har kört honom den milen till större orten för att han ska kunna ta bussen på helgerna.