Han har tvivel på om han vill satsa på mig
Jag är ihop med en underbar man, var ihop i 1.5 år och gjorde slut men återförenades för 8 månader sedan efter ett halvårs paus. Han har ett barn på 5 år, jag har inga men vill gärna ha. Han gjorde slut pga att jag var för pushig med att ta vår relation till nästa nivå innan han var redo. Detta ångrar jag och vi har pratat ut om det. Han kämpade för att få mig tillbaka men nu står vi still i relationen.
Problemet: han vågar inte satsa fullt ut pga att det sket sig med hans långa förhållande innan, de skaffade barn en gjorde slut strax efter. Detta var för 3.5 år sen, barnet är 5 år.
Första gången vi var ihop var jag en del av hans barns liv men nu har han tvivel inför att introducera mig. När jag försiktigt frågat honom om det har han blivit stressad och sagt att det just nu "låser sig" för honom och han känner att han både vill och inte vågar. Han får inte känslan "nu kör vi" som han gjorde första gången vi var ihop. Ibland känner han starkt att han vill bilda familj, ibland motsatsen.
Han säger att han generellt sätt inte mår bra och känner sig just nu inte i kontakt med sina känslor. Han ifrågasätter allt inklusive om vår relation är "rätt" eller om han orkar med en relation öht. Samtidigt säger han att han även har starka känslor för mig och är rädd att förlora det vi har. Händer mycket i hans liv nu bland annat en nära släkting som har cancer, så kanske är det allt negativt som gjort honom så nere.
Jag håller på att bli tokig. För första gången i mitt liv har jag mött en man som känns 110% rätt för mig, och nu detta. Har backat just nu och låter honom ta alla initativ till att ses och skriva. I sina sms låter han som att inget hänt.
Så vad gör jag? Nån med liknande erfarenhet?