• Luli

Abort??? Mord?????

Hej, allihopa! Jag är tvungen att lägga in samma inlägg för att det är nämligen 3 tjejer som har startat en helt egen discussion under mitt inlägg.

Jag är gravid i 4 veckan men min livssituation tillåter mig inte att ha det här barnet (som jag redan älskar och vill ha så mycket!!!!!). Det går bara inte... Jag ber Er att säga bara någon mening om Ni anser att en abort är ett mord? OM INTE... VAR LIGGER GRÄNSEN DÅ??? För att man planerat och medvetet berövar någon liv (även om det är ett embryot). Det känns som om det är nästan omöjligt att övertyga mig om motsatsen men jag försöker att vara öppen...

(Jag är 24 år)

• Svar på tråden Abort??? Mord?????
  • Jenny100

Hej! Jag tycker nog att du redan har bestämt dig eftersom du trots att din graviditet inte passar in i din livssituation säger att du älskar och vill ha ditt barn. Det är inget lätt val du står inför och jag råder dig att tänka både en och två gånger. Jag anser att man skall vara väl förberedd och säker på sitt liv innan man sätter ett annat till världen. Det är orätt att skaffa ett barn som man inte kan ta vara på på ett sätt som man kanske skulle vilja och kanske kan göra något senare i livet. Men som sagt det är inte lätt. Jag rekomenderar dig att ta kontakt med en kurator och samtala kring detta. Hoppas att det ordnar sig till det bästa för dig. Lycka till!

Kram // Jenny

• Ejnie

Men vännen,

hur kan du veta att du är gravid om du bara är i 4:e veckan?

Och nej, jag tycker inte det är mord att göra tidig abort, men det viktiga är att du tar ett beslut som DU kan leva med.

Som ovan, sök en kurator och kontakta mödravården så de kan ta hand om dig och hjälpa dig.

• Rut

Nej, i fjärde veckan är abort inte mord enligt mina åsikter. Lyssna till ditt hjärta!

• anncaBq

Så tidigt - definitivt *inte mord*. Det är ännu bara en minimal cellklump utan medvetande.

•  Kaya ,fd Marlie

Nej abort är ALDRIG mord enligt mig.
    Varken tidig eller sen.

Men om du över huvud tagen funderar i sånn a banor, är det inte väldigt svårt att göra aborten då?

jag vill inte få dig osäker, jag bara tänker på hur du kommer att må efteråt om du inte ser skillnad på mord och abort.

Lyck till vännen.

Svar på tråden Abort??? Mord?????