• Gift Anna

Någon mer som längtar till adventsiden och Jul?....

Här är en som gör det iallafall.Satt och pysslade ihop Julkort häromkvällen,och slogs av tanken att här skall "Julas"ordentligt! :D

Föregående Jular har vi varit rätt så sparsamma med julpyntning och annat,men i år skall det bli ändring på det!
    Här skall bakas lussekatter,pepparkakor,julskinka,pyntas,pysslas,fixa glöggkvällar etc.
    Låter det stressigt?man behöver inte jaga upp sig,bara ta det coolt.
    Behövs det nämnas att jag älskar Julen? :D

• Svar på tråden Någon mer som längtar till adventsiden och Jul?....
  • Gerda

Jag älskar också jul! Sitter just nu och pysslar ihop julkalender!

• faster

Hej!
    Ja jag längtar enormt efter att det ska bli dax att få sätta upp gardiner o ljusstakar!!
    Jag har träffat HONOM o det blir vår första jul tillsammans som sambo o jag lääääääängtar!!!

• liina

Nej men hallå!!!!

Vad lycklig jag blir över att inte vara ensam om denna totala julförälskelse!

Jag älskar att slå in paket, köpa julklappar (om man hittar nåt kul), dricka glögg, göra knäck och kola, lussekatter, sätta upp all belysning!

På söndag är det bara två veckor kvar till första advent!!!

Är det någon som har nåt bra julklappstips till sambon? Hjääääälp!

/Liina

• Jema

*Räcker upp handen*
    Här är en till som bara älskar allt vad julen heter.
    Jag har börjat nedräkningen och för var dag som går närmre det sig advent
    Jag längtar tills man ska baka, pynta, shoppa och allt annat som hör julen till.

Och som Gift Anna, så säger jag bara; -Man behöver inte jaga upp sig, bara ta det coolt.

Jema

• faster

Liina..
    hur länge har ni varit ett par??
    Som sagt detta e första riktiga julen för oss..vad VILL han ha den frågan ställer jag mej...har du ngt förslag??

• Gift Anna

Liina,här är mina Julklappstips,vet ej vad din sambo är intresserad av ,men detta går nog hem
    hos de flesta män:

* Någon god whiskey,cocnac eller en flaska vin
    * Biocheckar

* Sedelklämma

*slipsnål

* någon bra bok han kan tänkas gilla

* biljetter till teater eller konsert

* Kläder

* upplevelser,kanske en god middag på hans favoritrestarangrestaurang, luftballongfärd, weekend på hotell,värdshus.

Det var nog allt jag kunde koma på just nu!

• faster

Nu har min blivande varit ute o huggit utegranen..så nu e d första tecknet på att advent o jul e på G kommit till oss!!
    underbart!!Jag läängtar så tiils jag får börja sätta upp ljusstakar o så..När julpyntar ni??

• Jema

faster
    Jag brukar sätta upp tomtar och julgranen kring den 13/12.
    *längtar*

Jema

• Gift Anna

Jag börjar nog Julpynta första söndagen i advent,då jag sätter upp julgardiner i köket (har fått ett par jättefina gardiner av min mamma),ljusstakar och stjärnor i fönstren samt annat pynt lite här och var.

• hea

självklart längtar jag till julen.Det är mysigt att pynta och baka osv.Men i år blir det riktigt spännande för vi gifter oss 20/12 och åker på bröllopsresa dagen efter till Teneriffa.Blir en häftig upplevelse att fira jul med skaplig värme,utan snö och lite annorlunda utan mina barn.vi har tänkt hitta på något väldigt ickejuligt förutom bada och äta färska jordgubbar-vad får vi se där!
    när vi kommer hem ska vi fira "vanlig" jul med mina barn.,julklappar,skinka osv.

Svar på tråden Någon mer som längtar till adventsiden och Jul?....