• lillulle

Gör jag rätt?

Hjälp! nu har jag precis beställt tid på gynmottagningen för att sätta in en implanon stav. Har gått och grubblat länge på detta. Har ätit trinovum 28 i snart tre år, men vill nu slippa östrogenet och huvudvärken!!
    Undra vad jag har gett mej in på. Har jag gjort ett bra beslut eller?

• Svar på tråden Gör jag rätt?
  • srka

Den går ju alltid att ta ut igen om du ångrar dig.

• cissan 28/6 2003

Jag bytte från p-piller till 6 stavar för 5 år sedan. Det var lite jobbigt först när jag hade mens i typ tre månader. Men sedan funkade det klockrent. I somras tog jag ut dem och har nu bara en stav. Och jag har bara haft mens en gång sedan dess. Jag är lite rädd för när folk skär i mig så jag höll på att svimma när vi skulle sätta in den och ta ut de gamla. Men annars har jag aldrig ångrat mitt beslut!

Hoppas att du blir nöjd!! :)

• Nannis

P-stavar funkar jättebra, jag har haft mina i två år. Har dock inte haft mens sedan jag satte in dem och kan sakna det ibland. Det skulle vara fint att veta om man funkar som vanligt eller inte...

• Nannis

Biverkningar: Har dock märkt avsevärt minskad sexlust, vilket är väldigt trist...

• Nessie

jag vet inte hur det är med den staven man bara har en av, jag har 6 st. Första året var nästan som vanligt, men sen blev blödningarna oregelbundna, och ibland mycket, ibland lite. Nu, dem senaste månaderna har blödningarna varat i ca: 2,5 vecka, vilket är jättejobbigt. Vi försöker hitta en lösning på det nu, annars får jag byta till spiral eller sprutor... Annars har det varit jättebekvämt

• _MissJossan_

Visst är p-stav bra och praktiskt - såvida det är lämpat för en! Jag hade själv Implanon, men jag var tvungen att ta ut den. Orsak: Jag var ett vrak! Grät flera gånger varje dag, blev _fruktansvärt_ arg för ingenting och hade ingen större lust att ens leva. Dock har jag hört många som det funkar jättebra på, så om du bara är vaksam på förändringar tror jag att det skall gå bra.

Lycka till!

Svar på tråden Gör jag rätt?