• sandra k

    Mamma problem

    Vad gör man åt sin mamma när hon plötsligt börjar lägga sig i och försöka styra och ställa i ens liv, fast man börjar närma sig 30?

    Min mamma är så jäkla envis och vräker ur sig vad som helst utan tanke på att det sårar. Jag har nyligen flyttat hem till Sverige efter att ha bott utomlands i flera år, och detta verkar ha utlöst någon slags "övermammeri".

    Hon har till exempel alldeles nyligen sagt att hon känner att jag aldrig kommer att bli lycklig med min fästman! Hon tycker att jag ska flytta från honom och att jag ska köpa egen lägenhet...(?) Visst, allt har väl inte varit 100% mellan oss, det har varit lite trassligt, men det känns trist när hon siar så negativt om framtiden, och att hon stöter ut honom från familjen totalt.

    Jag vill verkligen inte bråka med henne och jag vet förståss att hon egentligen bara vill mig väl, men vad gör man, jag kan ju inte bara sitta där och ta vad som helst?

    Vad har forumet för erfarenheter om bossiga mammor, och vad gjorde ni åt det?

    Kram
    S

  • Svar på tråden Mamma problem
  • Ejnie

    Finns bara en sak - sätt gränser!

    Fråga om hon inte tycker du är gammal nog att bestämma själv vem du ska leva med.

    Sen kan det ju kanske vara en ide att skärskåda relationen till pojkvännen också... om det är något som så tydligt är fel att "mamma" känner sig tvingad att påtala det _kan_ det ju vara så att hon har fog för det och bara vill vara en god mor som inte står och ser på när du far illa...

Svar på tråden Mamma problem