• Phina

    Vi får inte till vårt sexliv

    Jag och min man får inte riktigt till vårt sexliv. Vi är båda oerfarna och var oskulder när vi gifte oss. Jag undrar därför om det finns någon som kan rekommendera BRA böcker eller BRA hemsidor (utan en massa porr) där man kan läsa om kroppen, sex och samliv.

  • Svar på tråden Vi får inte till vårt sexliv
  • MacGyver

    RFSU :)

    Men kom ihåg, att det är ni som bestämmer hur det ska göras. Är det skönt för er, då är det riktigt!!

  • Saline

    Hej!
    gå in på denna sida. de visar sexställningar och ger tips.

    www.alltomsex.net/

    En annan sak jag rekomenderar är sexspelet. Där närmar ni er varandra på ett roligt och avslappnat sätt. Ni kan köpa det via internet eller i en välsorterad spelbutik

  • penapöna

    Jag rekommenderar boken "Erotiska lekar". Jag köpte den på Akademibokhandeln, där fanns det flera att välja på. Jag tycker att den boken innehåller allt, från hur kroppen fungerar till ställningar.

    Känn er inte pressade att få till det perfekt. Kommunikation är som i mycket annat A och O, berätta vad ni gillar för varandra.

  • Nyfiken gul , nu fru

    Mitt bästa tips för att komma igång är att börja upptäcka din egen lust och känsla för vad som är skönt.

    Gör det skönt för dig själv i duschen eller i sängen och känn efter vad som känns okej och vad som får dig att somna och vad som får dig att se stjärnor.. När du vet hur du själv reagerar på beröring kan du överföra den vetskapen till din man och visa honom vad som är skönt.

    Och samma sak för honom.

    Sen kan ni fylla på med leksaker, oljor, romantik och andra tillbehör ni känner att ni tänder på.
    Kanske köpa en massages'tav?

    Köp inte hela bokhandeln på en gång och köp inte alla leksaker ni hittar utan ta en i taget och pröva er fram.

    Som det gamla ordspråket säger: övning ger färdighet! ;)

  • Gott å Blandat

    Jag är inte någon expert själv och vet inga bra sidor som jag kan tipsa om.

    Däremot tycker jag att ni ska ta det lugnt och testa er fram till vad ni gillar själva. Tycker inte att ni ska köpa leksaker och annat, inte ännu i och med att ni verkar vara ganska oerfarna.
    Försök att ta det lugnt, gosa mycket och prata hela tiden med varandra! Det tar tid innan man vet hur man vill ha det och hur man funkar!

    Det finns ganska många sk ungdomsböcker (faktaböcker) som tar upp relationer och samliv. Det kanske kan vara nåt att börja med?!

    Jag håller inte med övriga skibenter om att ni ska köpa det där spelet men jag håller med dom om att ni ska öva och prata mycket!

  • Gott å Blandat

    Finns det inte någon i er närhet som ni kanske kan prata med?

  • emy

    Ta det lungt. Ha inte alltid som självklart slutmål att det ska bli ett samlag. Koncentrera er inte på sk. erogena zoner! Hela kroppen är en enda stor erogen zon, ta tid att utforska den med smekningar, ta reda på vad som känns skönt. Halsen, ryggen eller kanske knävecken kan vara det ni gillar bättre än pang på brösten/könsorganen.

    Leksaker och annat experimenterande behövs inte och är inte till nytta när man är oerfaren, sådant kan man kanske ta till när saker och ting börjar bli småtrist.

    Det finns många bra böcker, många på biblioteken, de flesta av dem jag tänker på vänder sig till ungdomar. Ta mod till er och låna ett gäng!

  • Dea

    Försök ta reda på vad den andre tänder på. Det kan ju bli så att en gillar lättare smekningar än den andre eller olika takt.
    Stimulera varann. Kommunicera vad du själv gillar. (Extra viktigt när partnern är nybörjare). Fantisera. Öva på er själva.
    Det tar tid. Men det är skoj.

  • Gun

    Det enklaste är ju att hångla så mycket att man vill göra mer saker. Det kanske låter som ett fånigt tips, men det är ju så de flesta oerfarna brukar börja. Annars kan det kännas ganska onaturligt från att "hålla handen" till allt det andra. ta det lugnt, ni har resten av era liv på er att lära känna varandra!

Svar på tråden Vi får inte till vårt sexliv