Rädd, vad gör man?
Hej!
Behöver nog mest bara lite kloka råd och jag hoppas att ni kan ge mig det...
Lite bakrund: För att göra en lång histora kort (den långa finns någonstans i forumet) så gifte jag mig förra sommaren efter 7 års förhållande. Efter 7 månader ville han skiljas och flyttade ihop med nästa. Livet såg nattsvart ut.
Men det är inte det som det hela handlar om nu även om det spökar ibland.
Jag har träffat en ny kille. Han är helt underbar! Vi skrattar åt samma saker, vi ser på livet på samma sätt och har liknande intressen. Han är dessutom världens snällaste och bryr sig verkligen om mig och hur jag mår. Han uppskattar mig för den jag är och för vad jag står för. Vi pratar mycket när exet spökar i mitt huvud och han hjälper mig att lägga det mer och mer bakom mig. Han har en ängels tålamod! Så långt är allt frid och fröjd...
Kruxet är att han är 20 och jag är 26. Jag tycker mig veta att det händer otroligt mycket mellan 20-25. Är livrädd att han ska tycka att han behöver gå vidare bara en dag, eller ännu värre att han missat en massa pga mig. Han hävdar att han tänkt igenom detta och att han vet vad han vill ha (=mig). Men han vet ju inte det jag vet känns det som. Klart han tror att allt är rosenrött nu och att det alltid kommer att vara det. Men så är det ju aldrig (sällan?)...
Gör jag rätt som tvekar eller ska man bara blunda och hoppas på det bästa och satsa? Vi lever samma sorts liv nu (studerar) och som det ser ut nu kommer vi komma ut i arbetslivet samtidigt.
Vi har inte varit tillsammans länge men det känns som om jag behöver bestämma mig nu innan det går ännu längre, vi har starka känslor båda två (givietvis skrämmer det också mig...). Han är väldigt rädd att han ska förlora mig eftersom han vet hur jag tänker. Men jag är så himla rädd för att bli sårad en gång till.
Några tankar och råd?
Kram Cecilia