• Fjärilen

Sambon och skyhög mobilräkning!! Hjälp!

Nu är jag arg och ledsen och fundersam.

Sambon fick idag på posten en mobilräkning på 1000 kr, han brukar i normala fall ha 300 kr... Blir så ledsen att jag började gråta, vi har inte haft det så bra den senaste tiden. Vad göra? Ska jag fråga varför den är så hög? Hjälp....

• Svar på tråden Sambon och skyhög mobilräkning!! Hjälp!
  • Kicker

Ja, jag skulle fråga iallafall. Det är ju inget konstigt att du vill veta det, om han brukar ha en räkning på 300 kr i normala fall. Men tro inte det värsta om honom heller, utan låt honom helt enkelt förklara sig först.

• Fjärilen

Jag tror tyvärr redan det värsta om honom redan, om man får säga så hemskt...Jag var hemma under ett par dagar hos en vän och det måste blivit under denna tiden... Blir så ledsen... men jag ska fråga honom. Men lite försiktigt..

• Ellte

Jag förstår nog inte rikigt... Om ni har gemensam ekonomi är det klart att det är bra att fråga så du vet om det är nåt bestående eller om det är tillfälligt...för budgetplanering och så...

Vad är det du tror? Varför så ledsen och arg??

• Paulina

Så klart skall du fråga varför, men han är nog lika chockad som du är, så gå försiktigt tillväga. Det behöver inte vara annat än att han t ex tagit emot samtal utomlands, ringt till nummerupplysning lite för många gånger, ringt till kompisar under krogkvällar eller messat hej vilt.

Han har säkert en förklaring och om telefonräkningar belastar er ekonomi för mycket måste han se efter sina samtal. Ett toppenbra sätt att undvika överraskningar är kontantkort! Beställ en specifikation om han inte vet varför räkningen är som den är.

• Fjärilen

Grejen är den att han får hem en specifikation varje gång, denna gång öppnade hem kuvertet, lämnade räkningen på bordet MEN tog med sig specifikationen när han gick ut... Lite misstänksamt!!!

Vi har dock inte gemensam ekonomi. Det jag är så rädd för är att han pratar med massa tjejer, messar eller vad som helst. Vad vet jag,kanske har ringt ett 6-nummer....

usch o fy. om han ändå hade slängt specifikationen som vanligt, men nu tog han ju med sig den!!

• Fjärilen

Messat hej vilt kanske han har gjort, men inte är det till mig iallafall så mycket vet jag.

• Jj?

Om ni inte har gemensam ekonomi varför bryr du dig ens om hans telefonräkning? Det är ju inte dina pengar?

• ninonica

Jj?: Hon kanske undrar vem han har spenderat de 700 kronorna på. Han måste ju ha ringt eller messat extra mycket till nån för att höja räkningen så mycket. Bara en tanke...

• Smulu

Fråga honom!
    Kanske han tyckte räkningen var konstigt hög, eller har lånat ut telefonen till nån kompis som ringt för lite mer pengar än som var meningen.

• Ellte

Han tog la med specen för att kolla varför räkningen var så hög :D Varför tror du automatiskt att det handlar om nån annan eller om sexnummer? :?

Svar på tråden Sambon och skyhög mobilräkning!! Hjälp!