• Elena

Primolut-nor

är det någon här som har tagit primolut här?

Blev ni lättare med barn sen?

• Svar på tråden Primolut-nor
  • Loella

Sök efter primolut-nor på gamla inlägg, det finns en hel del.

• Mizz_

vad är primolut nor?

nyfiken

• Neneh

Jag har tagit Primolut-nor, men bara för att skjuta upp mensen. Jag visste faktiskt inte att det hade någon som helst effekt för barnalstrande...

• Grodan-Draken

Primolut-Nor används för att korrigera blödningsmönstret i menstruationscykeln såsom stora blödningar, oregelbundna eller uteblivna blödningar (amenorré), för att skjuta upp menstruationen eller lindra besvär som kan uppträda före menstruationen s.k PMS -premenstruella besvär. Primolut-Nor används också i behandlingen av endometrios, dvs då livmoderslemhinna återfinns utanför livmodern. Enligt fass.
    Jag har då aldrig hört att det skulle påverka om man blir med barn eller inte. Däremot kan det orsakar fosterskador så man måste vara säker på att man inte är gravid innan man tar tabletterna.

• Mizz_

Tack för upplysningen, otroligt vad man kan få reda på här på BT...borde kanske döpa om BT till Folkets Allmänna Frågesida??? :)

• penapöna

Jag har tagit Primolut-nor för att få mens eftersom jag inte får det spontant. Sen åt jag Pergotime för att få ägglossning, vilket inte fungerade.

Svar på tråden Primolut-nor