• Monn

Nyttig snabbmat

Hej!

Vad lagar ni när ni kommer hem efter en lång dag och egentligen inte orkar laga mat men vill äta nyttigt?

• Svar på tråden Nyttig snabbmat
  • Sötöga

Åh, vilken underbar fråga, den här hade jag kunnat ställa. *ler* Hoppas på många bra svar.

• Modesty-Clara

Fruktsallad med fil och kanel på - om jag vill ha något lättare. Annars pastasås med krossade tomater som bas (ingen grädde), det går snabbt och man kan släga i lite vad man har i kylen...

• Nussan

Jag kokar pasta och gör en sås av en burk krossade tomater, en burk tonfisk, en halv lök, lite vitlök, salt och peppar!

• Stjärna

oj... svår fråga

nyponsoppa med en grov smörgås med light philadelpia ost och krasse.

mannagrynsgröt, havregrynsgröt. Många av mina kursare varierar gröten genom att ha i t.ex. torkade aprikoser eller skivad kiwi i den när den kokar.

• Hestia

Pasta med köttbullar eller ris med fiskpinnar.
    Kokar upp vattnet, och slänger in köttbullarna/fiskpinnarna i ugnen, och vips så är det färdigt!
    Skalar en morot eller två och har till.

• catya

Idag ska vi äta fisk! Plättlätt!
    Släng in tinad torskfilé med smögensås på toppen i ugnen! Låt stå i 20min. Koka potatis... sätt dig soffan o lata dig tills allt e klart! ;) Fixa snabbsallad!
    Så okompliserat!
    Ett tips i alla fall!Det är till o med VV-mat! :)
    Ha det gött!

• catya

... eller....
    Släng in bakad potatis i micron. fixa sallad o ta fram löjrom, VV-fraich o rödlök! Mums!!! ;)
    Snabbare än gratängen! :)

• Monn

Är smögensås en påssås eller något du lagat till i förväg och fryst in?

• Electric Lady

Kör också tomatsås och pasta. Fast vänta... det äter vi ju alla andra dagar också!

nej inte riktigt kanske...

• a flock of seagulls

Öhhhh antagligen inte alls ett svar du tänkt dig, men jag tipsar ändå.

Jag tillhör de latas släkte och till middag blev det förut ofta fil, mackor eller gröt. Inget vidare när man redan ätit det till frukost. Vår räddning har varit att göra en matsedel. Varje helg handlar vi all mat och när man kommer hem så tittar man på listan och gör det man tänkt, ibland med vissa ändringar.

Det som faktiskt sparar mest tid är att vi inte behöver handla i veckorna och man behöver inte fundera så mycket.

Men annars så är ett par grova smörgåsar med massor med skinka eller kalkon och senap och grönsaker på, till ett par glas fil eller mjölk, ett ganska bra val. Avsluta med en frukt.

Svar på tråden Nyttig snabbmat