• brud 04

Follistrel-blöder varannan vecka

Jag äter minipillret follistrel sen tre månader tillbaka. Mår helt ok förutom att jag böder varannan vecka och det är inte kul. Kommer det rätta till sig eller kan man redan nu säga att det är så det kommer fortsätta med detta piller? Ska jag ringa och prata med gynekologen nu eller ska jag avvakta? Har ingen lust att ha mens varannan vecka. Åt förut p-piller men fick sluta pga hjärtinfarkt i familjen.

• Svar på tråden Follistrel-blöder varannan vecka
  • Finis

Jag skulle ringa gynekologen om jag var du. Det är väl inte omöjligt att det rättar till sig, men det är alltid bäst att vara på den säkra sidan. Det är inte meningen att man ska ha mens så ofta som varannan vecka!
    /Finis

• Pallas Athena

Jag har varit med om samma sak (för ca 6 år sedan), men det enda barnmorskan då kunde rekommendera var en annan sorts minipiller eller annat preventivmedel.. jag fick då p-spruta, men det är inget jag heller rekommenderar.. :(

• Alexa44

Jag hade samma problem med Follistrel... tog det för flera år sen i en period på ca ett halvår. Jag hade blödningar minst dubbelt så ofta och länge som vanligt - det var extremt jobbigt! Jag kan inte ta vanliga p-piller p.g.a. risk för blodpropp... lika bra det, det känns inte alls bra att behöva ta en massa hormoner som påverkar kroppen och får en att må dåligt på ett eller annat sätt. Det är inte värt det när det finns "ofarliga" alternativ.

• Mickes isprinsessa

mini-piller har tre olika alternativ.
    jag har själv provat och då hade jag som du har...blödde varannan vecka,pratade med min gynekolog och då sa hon att mini-piller påverkar
    -1.man har ingen mens
    -2.man har mens som vanligt
    -3.man blöder ofta(typ varannan vecka)
    att varje kvinna funkar olika..har man tur så passar det annars blir det bara så att man blöder ofta..
    jag frågade inte mer...jag slutade med mini-piller den dagen :)
    lycka till,hoppas det funkar bättre på dig :)

Svar på tråden Follistrel-blöder varannan vecka