För mycket hushållsarbete!
Jag har en sambo som har svårt att hålla efter sig. Han har bara denna lilla egenhet men det har blivit en sådan stor fråga för mig att jag undrar om han är rätt man för mig. När jag kommer hem från mitt jobb kan det helt enkelt bli för mycket. Hur mycket jag än städar är det alltid efter några timmar stökigt igen. Jag tvättar och han också men han tvättar så slarvigt och tvätten luktar slut. Istället för att han skäller på mig har jag nu helt tagit ansvaret för tvätten. NÄr han diskat är halva köksgolvet blött. Ibland tänker jag att jag ger upp detta förhållande. Jag ser mig själv jobba heltid plus att jag måste grovstäda varje dag plus laga mat, plus ta hand om barnen. Tänk om vi har barn. Då är hemmet livsfarligt för dem. När jag tar upp det tycker han att jag är gnällkärring och bara gormar. Då kan jag meddela att jag säger till när jag absolut inte orkar mer. Detta påverkar vårt sexliv och jag känner mig aldrig ledig. Ush! Vad ska jag göra. Är det någon annan som lever ihop med en partner som har svårt att hålla efter sig? Hur har ni löst det? Jag är ingen perfektionist vill jag poängtera. Hur ska jag ändra inställning. Min mamma var en som tjatade om att vi skulle städa och jag hatade det. Jag vill nu inte bli sådan mot min sambo. Hjälp mig snälla. Jag vill vara snäll och ha krafter kvar att vara ödmjuk och snäll.