• Julibrud2004

    Hjälp! Jag vill ha ut ut min p- stav!!

    Är det någon som vet någon som tar ut P- stavar i Stockholm området, helst Järfälla!?

    Jag har ringt runt o dom skickar mig vidare hela tiden!!

  • Svar på tråden Hjälp! Jag vill ha ut ut min p- stav!!
  • callisto79

    Så var det för min kompis också när hon ville ta bort sin.. Det var flera veckors väntetid, så till slut tog hon ut den själv.. men det är nog inte att rekommendera, även om det gick bra för henne.. Fortsätt ring runt bara, de borde ju kunna klämma in dig på nån tid, det kan ju inte ta många minuter att ta bort den..
    Lycka till!

  • Johanna = en lat kock

    callisto

    menar du allvar??? skar hon upp armen och drog ut pinnen och sydde igen eller vad?????

    Julibrud

    där de satte in den ska de kunna ta ut den! (dvs kolla om du hittar ngt stälel där de sätter in och beställ tid för att ta ut. kolla med större gynmotagningar som har lite kirurgi och sånt)

  • Julibrud2004

    Callisto

    Ja sådant!! Hur grejade hon det!!??

    Johanna

    Jag satte in den i Norrköping. Nu bor jag i Stockholm...
    Jag är sällan i Norrköping på vardagarna. Men tanken har slagit mig!!
    Hon som satte in den sa att en läkare måste ta ut den. Vilket jag försökt med...

    Klart att nån kommer ta ut den. Förr eller senare.....
    Det är bara så trist att få en tid, vänta ett par veckor på tiden o tro att den skulle varit borta nu!
    Men ack så jag bedrog mig.
    Nu kommer det dröja ytterligare ett par veckor pga helgerna...

  • _MissJossan_

    Julibrud!

    Jag vet precis hur det känns, var i samma situation som du i somras. Jag satte in min stav (implanon) i februari, och ett par veckor senare var jag ett nervvrak. Ingenting var roligt, allt var för jävligt och jag ville bokstavligt talat dö. Jag hatade mig själv och alla i min omgivning (tyckte jag då - jag gör ju såklart inte det). Jag hade en allvarlig depression p.g.a. hormonförändringarna.

    Vad som hände var att jag ringde den 2 juni till stället där jag satte in den och bad om en tid, gissa vad? 10 juli! Då ringde jag till sahlgrenska - 4 september!! :o

    Detta är inte vad du frågade efter - förlåt, jag ville bara säga att jag vet hur det är med att bli bollad hela tiden...tilläggas bör att de ringde till mig samma kväll jag ringt första gången för att de insett hur illa ställt det var, och vips! Jag hade en tid samma vecka.

    Lycka till i alla fall, ledsen att jag inte kunde hjälpa dig

  • callisto79

    Johanna & julibrud2004

    Hon skar ett snitt med ett rakblad och drog sen ut den med en tång. Jag höll på kräkas när jag hörde det, men jag kanske är lite känslig ;)

  • callisto79

    Glömde skriva att hon inte sydd ihop det eller nåt.. satte bara på ett plåster..

  • Johanna = en lat kock

    oh fy sjutton vad hemskt!

    det skulle jag aldrig klara!

  • Julibrud2004

    Miss Jossan!

    Tackar ändå för ditt svar!!
    Känns skönt att jag inte är ensam om att bli behandlad så här!!
    Nu har du haft det värre än mig.
    Jag beklagar så! Hoppsa du mår bättre nu.:)

    Callisto 79!

    Ursäkta min frågvishet. Men satt den fast, eller "gled" den bara ut?

  • callisto79

    Julibrud 2004

    Tror inte den "satt fast", de ligger ju bara under huden.. Men jag tror inte hon hade haft den så länge, har man haft det kanske den typ fastnar.. *urk*

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp! Jag vill ha ut ut min p- stav!!