P-dator
Hej,
är det någon som har några erfarenheter av detta preventivmedel (persona, p-datorn)? Är den jobbig att använda? Hur många röda dagar i månaden visar den normalt? Hur säker är den?
Hej,
är det någon som har några erfarenheter av detta preventivmedel (persona, p-datorn)? Är den jobbig att använda? Hur många röda dagar i månaden visar den normalt? Hur säker är den?
Även jag är nyfiken på att få höra andras erfarenheter och åsikter av detta preventivmedel.
Vill själv inte använda p-piller längre och har därför slutat med dom.
Med kondom blir det bara så bökigt...det är som det sägs att äta godis med papper på ;) .
Hittade en sida på nätet där man kan hitta information om Persona, p-datorn samt köpa en.
www.persona.info/se
Jag har precis varit inne på sidan över för att beställa en p-dator. Måste vara bättre än p-piller iallafall. Jag är också nyfiken av andras åsikter, inte bara de som visas av persona, objektiviteten kan ju ifrågasättas.
Jag har ingen erfarenhet med p-dator, men jag änvänder sen ca 1 år p-ring. Detta för att jag hade alla möjliga biverkningar av p-piller och att jag titt som tätt glömde ett piller eller två...
Med p-ringen hade jag lite obalans i underlivet med en del svamp de första två månaderna, som sedan stabiliserade sig och blev borta. Inga biverkningar och jag behöver bara tänka på att sätta in och ta ut ringen tillsammans två gånger i månaden. Väldigt praktiskt, och med mindre hormoner än p-piller eftersom den verkar lokalt.