Är det viktiga för dig att vara gift (som du säger, det är en trygghet) eller att ha ett prinsessbröllop?
Och vilket av det är det han är emot, giftermålet eller det stora bröllopet?
Tror att det är ganska viktigt att du börjar med att få svar på frågorna ovan. Fundera också på vilka delar du kan kompromissa med och vilka som är viktigast för dig.
Själv har jag aldrig drömt om ett stort bröllop, trots att jag är tjej, och när vi kom överens om att gifta oss så ville jag helst göra det bara vi två i rådhuset. Han däremot ville ha med sin familj och ha det lite större. Vi kompromissade och hade en borgelig vigsel med våra 20 närmaste vänner och släktingar och en informell fest efteråt. Det var superbra, trots att det inte var som jag tänkt först.
Jag kan också förstå argumentet om att det är en onödig sak att lägga pengar på, eftersom det är över så fort. Vi hade ett enkelt bröllop som totalt gick på 9013.45:- (vi summerade i förrgår). Sedan la vi visserligen 50-60.000 på vår bröllopsresa; en månad på Nya Zeeland. Kändes som rätt prioritering för oss.
Även ett mer traditionellt bröllop går att göra billigare. Om du söker på gamla trådar så finns det massa spartips. Gör en budget och en sparplan som du visar honom, så att det inte blir en abstrakt summa "massa pengar" utan istället mer konkret.