• Frk Cattis

Var köpa billiga blommor?

Jag tänker binda min egen brudbukett och behöver tips på var jag kan köpa billiga snittblommor. Jag vill helst kunna beställa särskilda blommor eftersom jag tänkte mig bl a lila rosor i buketten, vilket inte är så jättevanligt. Butiken bör helst ligga i södra Storsthlm, för jag vill inte kuska land & rike runt dan före dan...

• Svar på tråden Var köpa billiga blommor?
  • Rosenknopp

När är bröllopet ?

Billigt vettetusan om det kommer att bli om du ska ha lila rosor.
    Då ska du ha tur om du lyckas få de billiga, eftersom de inte är speciellt vanliga i färgen.
    Måste förbeställas och då vet man aldrig vad de kan kosta.

Var i södra sthlm ?

• Frk Cattis

Jag menar förståss förhållandevis billigt, inser själv att lila rosor blir dyrare än t ex rosa. (Kanske kan blanda) Vi gifter oss i juni så man kanske kan fylla på med säsongens blommor, jag har faktiskt funderat på att gå ut & plocka syrener, men vill inte räkna med att syrenerna blommar just 12:e juni. Vi bor i Sköndal så butiken bör ligga någonstans mellan Globen och Haninge. Du kanske har tips på andra lila blommor man kan fylla ut med...

• jesslin*fru*

Har för mig att det finns en bliig butik i Högdalen. Någon hade fått en billig bukett(bunden) där innan. De borde ha billiga blommor i så fall också. Vet inte vad den heter, men den ska ligga i närheten av t-banan. Säkert någon som vet vilket jag menar här inne.

• Kay

Testa att färga röda rosor med blå karamellfärg. I så fall skulle du kunna köpa på hötorget. Superbilligt! Kay

• Frk Cattis

Fiffigt Kay, jag ska redan idag köpa in karamellfärg och några billiga röda rosor för att testa!!

• Kay

Låt oss veta hur det gick sen! Kay

• Frk Cattis

Hittar ingen blå karamellfärg, det verkar bara finnas röd, grön & gul. Börjar litegrann ge upp tanken på en lila bukett eftersom det verkar bli så dyrt. Kanske ska satsa på det lite vanligare röda eller rosa... Eller är det någon som har tips på var man kan köpa blå färg, i blomsteraffären svarade dom att det bara gick att köpa i bulk och det blir väldans mycket mer färg än jag behöver.

• Rosenknopp

Frk Cattis... En liten fråga bara...

Vad tycker du är dyrt i blomväg, för hela buketten ?
    Vad får det kosta ungefär ?

• Frk Cattis

Jag tycker det är dyrt att ge uppåt 2000:- för en brudbukett. Själv hade jag tänkt köpa "lösa" blommor för ca 700:-. Jag tänkte dock "provbinda" en bukett med skräpblommor innan så jag har ett hum om hur många blommor som behövs.

• mulann

då kan jag passa på att gråga oxå(igen!) .

Hur mycekt blomomor/stor bukett kan man få för ca 700 om man binder själv?

• Fru K

Ett litet tips är att gå in till blomsteraffären som ligger vid tunnelbanan ivid Gullmarsplan. Där köpte jag min bukett och var helnöjd. Mina blommor var det ej säsong för just då men det fixade dom.Titta på www.symsoft.se/kaving/brollop så får du se hur min bukett såg ut.
    / Ulrika

• Frk Cattis

I blomsterhandeln kostar rosor ca 25-35 kr, idag var jag dock på Farsta Torg där hade de knippor med 10 rosor för 65 kr. Det var inte långa skaft på de rosorna men det spelar ingen roll eftersom jag skaffat oasishållare. Dessa rosor fanns ju förståss inte i lila utan bara de vanliga röda och rosa. I övrigt såg rosorna helt OK ut. Börjar fundera på att köpa rosor på torget i Farsta och sedan komplettera med lite roliga blommor från blomsteraffären. Kanske blåa till rosa rosor, det borde bli fint. Vi får se när den dagen kommer, jag har ju nästan ett halvår på mig att fundera.

• Rosenknopp

Frk Cattis

Om du hade tänkt dig en lösbunden bukett för 700kr med lila rosor så är ju det inga problem att få en florist att binda den för den summan...Inkl. corsage.
    Och kanske t o m inkl. en liten tärn eller näbbukett...

Sen är det kanske t o m möjligt att få samma bukett fast lite mindre o rundbunden i oasis för samma slantar.

700kr med lösa snittblommor... Då behöver du inte gå till en "billig" butik...
    Du får rätt mkt för de slantarna...
    Iaf enligt mig...

2000kr kan jag aldrig drömma om att ta för en sådan bukett...om det inte ska vara några specialblommor i den...
    Eller specialbundet på ngt vis...

Varning !!! Ta inte karamellfärg...Färgar av sig om du har otur...
    Bättre att få tag på "äkta" lila rosor...

• Meddelande borttaget
  • Frk Cattis

Tack för varningen, jag har bestämt mig för att satsa på rosa rosor och sedan köpa blå blommor till det... Det verkar på alla sätt enklare och blir säkert jättefint.

• nattugglan

Jag håller med dig Frk Cattis om att alternativet att binda själv är lockande när floristen glatt berättar att blommorna går på 250-300 kr och den färdiga buketten (i detta fallet en utan hållare) inkl corsage kostar 1000 kr. Kostar det verkligen 600 kr att slå ett snöre om buketten och addera några gröna blad?

Fru K, ni var jättefina! Jag gillar din håruppsättning och tiaran. Var hittade du tiaran?

Svar på tråden Var köpa billiga blommor?