• deianeira

    Fontex och störningar i samlivet :(

    Pga av min kroniska huvudvärk så har min läkare skrivit ut SSRI-preparatet Fontex (Prozac) som kan funka bra på kroniska smärtor. Jag ska äta dem på prov i 2 mån för att se om det kan hjälpa mig. Nu har det gått ca 1 månad och förutom att jag är konstant illamående och huvudvärken lika svår som alltid, så har min lust blivit lika med noll. Inte nog med det, jag känner INGENTING och ni förstår nog hur roligt det blir då att ha det mysigt med älsklingen

    Enligt Fass är sådana störningar mkt vanliga biverkningar för SSRI-preparat.
    Är det ngn annan som har erfarenhet av Fontex el liknande ? Har ni isåfall haft samma problem och har de gått över eller minskat åtminstone ?

  • Svar på tråden Fontex och störningar i samlivet :(
  • jajjan

    Mmm jag har erfarenhet av Fontex.
    Jag fick det för min depression, men jag tyckte inte att de hjälpte alls , så jag slutade äta dem.
    Jag tror inte man ska äta mediciner som den om man inte har provat alla andra alternativ först.
    Kolla bara in listan på symptom man kan få av dem....skrämde mig kan jag säga!

  • deianeira

    Jag har provat alla andra alternativ, tro mig. Har haft detta huvudvärksproblem i snart 20 år men aldrig testat SSRI förut. Jag håller med dig att listan över biverkningar är mkt skrämmande och än så länge har jag inte märkt ngn positiv effekt alls.

  • deianeira

    Någon annan med liknande erfarenheter som mina ?

  • JHK

    hejsan

    Jag har ätit fontex i tre år nu. fick de för depression. fontex var det som räddade mitt liv. den första månaden hade jag mycket biverkningar men de gick över. jag ville först också sluta men läkaren övertalade mig att hålla ut och det är jag mycket tacksam för idag. biverkningar kan vara skrämmande... men om du klara några veckor till kanske ditt liv blir förändrat för alltid.
    kram Jennie

  • deianeira

    Jennie, tack för ditt svar ! Jag ska äta dem i en månad till och sen ska jag träffa min läkare för att se om vi ska fortsätta eller ej.

    Kram

  • ullis_p

    De första veckorna man tar Fontex och andra anti-depressiva mediciner så kan man mycket väl må sämre men när balansen i kroppen (hjärnan) börjar återställas så ska man börja må bättre.

  • gummalottan

    Hej!
    Du kanske redan gjort det, men ändå: berätta för din doktor. Det här är en jättevanlig biverkan och det finns sätt att hantera det! Det kan ju gå över som någon skrev, "drug-free holidays" är en variant annars... men prata med doktorn som sagt!

Svar på tråden Fontex och störningar i samlivet :(