• true romance

Hur attraherad är du av din partner?

Är ni superattraherade av er man hela tiden? Om inte, är det någon som har några bra tips på hur man behåller/får tillbaka attraktionen för sin partner? Jag tycker det är så tråkigt att det inte känns som i början och får skuldkänslor för att jag blir attraherad av andra, saknar pirret osv. Ett tips från mig är att tänka tillbaka på hur det kändes i början, då kan man få tillbaka förälskelsekänslorna!

• Svar på tråden Hur attraherad är du av din partner?
  • Miniängeln

Jag och min sambo är ganska öppna och ärliga med varandra. Vi vet att vi kan attraheras av andra, men med tryggheten att vi tar med dom känslorna till vår sängkammare. M.a.o. så behöver vi inte ha skuldkänslor eller vara rädda för att vara otrogna.

Tänk efter, tror du inte att din kille smygspanar på läckra tjejer och blir lite tänd ibland? Då kan du göra detsamma. Huvudsaken är att man är trogen.

När vi har sex och jag inte känner att min partner tänder mig så brukar jag fantisera, tänka på en situation som tänder mig.

Det var lite tankar från mig...

• Dea

Min värsta lustdödare är dels ont om tid, dels stökig lägenhet. Han är ju alltid sexig...

• Kicker

Känner igen mig, true romance! Det blir så lätt att man blir lite som bror och syster, tyvärr. Det jag har gjort för att undvika det är tex att jag klär mig och sminkar mig, har snygga underkläder osv även på hemma/latmaskdagar, jag skulle aldrig gå på wcn med dörren öppen, fixar alltid god middag som vi äter tillsammans osv..
    För övrigt tar jag också gärna emot tips!

• Mrs Brady 2 B

Minlust dödare är när ha börjar prata om porr.Jag vet inte hur många ggr vi har haft samma diskution,men han verkar inte haja att jag inte vill ha det i mitt hem....

Annars brukar vi leva ut lite fantasier som är mysiga och som vi båda gillar."Roll spel" kan vara kul med.Kanske inte behöver klä ut sig men att man fantiserar att man är någon annan....Det finns mkt man kan göra!!

• Fii

Vi brukar leka lite lekar - det piggar upp. En annan sak som jag gillar är att ta sig tid - bestämma att på lördag ligger vi i sängen halva dagen och myser tillsammans.

Det där med fina underkläder, smink och sådant hemma funkar inte alls för oss - ingen av oss fattar vitsen. Det skapar bara någon konstgjord distans. Att vara nära mycket och ofta är det som gör det. Typ när han diskar brukar jag stå med armarna om honom och tafsa lite.

• Isolde

Jag har väl aldrig haft något jättepirr... Han -- både kropp och personlighet -- tilltalar mig mycket, och jag får svår abstinens när vi är ifrån varandra mer än 12 timmar.

Ibland ligger min lust lite i underkant kan jag tycka, men vi har en sådan kärleksfull relation med mycket kroppskonktakt, puss och kel att jag inte saknar något. Han har större fysisk lust till mig, men det har inte orsakat några problem eftersom jag oftast tycker att sex med honom är så trevligt att det inte spelar någon roll att jag inte är tänd.

• Rita

Jag är verkligen superattraherad av min man hela tiden, vilket kan vara lite jobbigt ibland när inte han är lika intresserad pga mycket på jobbet. Men som Fii skriver, så är det viktigt att man tar på varandra ofta. Däremot tänder jag inte på andra men jag kan tycka att andra killar är snygga. Något som är roligt är att fota varandra i olika positioner, både med kläder och utan. Vi brukar även skicka sms och chatta med varandra med mycket anspelningar på sex - fast när jag tänker efter så var det ett tag sedan, ska nog skicka ett sms till honom...

Mrs Brady 2 B - tycker att det låter spännande med rollspel, vi har pratat om det men inte kommit till skott. Vad för roller brukar ni köra med (om man får fråga)?

• a flock of seagulls

Kanske inte superattraherad hela tiden, men attraherad -absolut. Mmmmm det pirrar bara jag tänker på honom. Är jag trött kan jag attraheras av honom, men ändå inte orka älska. Sen är det ju inte så att jag går runt och tänker hela tiden att gud vad sexig han är, men det händer flera gånger dagligen. Jag har hittills inte blivit attraherad av någon annan och kan inte föreställa mig att jag någonsin kommer att bli det, men det är så svårt att veta. Nu har vi bara varit ett par i fyra år. Om tio år kanske läget är annorlunda.

• a flock of seagulls

råkade skicka iväg det. Som många andra skrev så kan det pigga upp även om man själv piffar upp sig med snygga underkläder och annat. Duscha tillsammans, läsa erotiska böcker och kanske ändra sin egen inställning till sin partner, se honom med andra ögon. Jag tror det är mycket annat som spelar in också, att man respektera varandra och delar på hushållssysslor och annat.

• Mrs Brady 2 B

Rita

Det kan vara allt från att jag är hans lilla hra som "måste" göra allt han ber mig om till ja gudarne vet vad....Mer så fantasi-roll spel.

• hea

Jag är attraherad av min man -blir alldeles pirrig i hela kroppen när han ler mot mig eller tar på mig. Det går inte att beskriva riktigt men det är underbart när man känner att man är på samma våglängd. Vi jobbar en del emot varandra och då är det alltid lika mysigt att få (eller skicka) ett gulligt eller halvsnuskigt mail eller sms när man knappt ses på några dagar. Eller ta en snabb mysstund när den ena kommer innan den andre ska iväg. Om man inte hinner sminka sig innan jobbet so what? jag mår bättre av en stund med min älskade!

• Stines

Vi har varit tillsammans i snart 6 år och jag blir fortfarande pirrig av att titta på honom.
    Jag tror den sensuella/fysiska närheten är oerhört viktig i ett förhållande.
    Det och att man är bra vänner.

Det initiala "pirret" har ersatts av en djupare känsla. Ungefär som skillnaden mellan förälskelse och djup kärlek.

Jag tror att det är viktigt att man tar sig tid för varandra. Åka bort och vara ensamma med varandra (hemma finns så många måsten...) behöver ju inte vara så långt bort eller lyxigt. Äta och dricka gott och prata så kanske det lossnar.

• julia*

Jag börjar dregla så fort jag ser min älskling, men det är kanske inte så konstigt, vi har bara varit tillsammans i 10 månader.

En fråga: Det här med rollspel, hur börjar man med det? Jag spelar själv en del teater på fritiden, men har aldrig gjort det i sänkammaren. Min kille tror att det lätt kan bli komedi av det hela när man ska låtsas vara någon annan. Tips?

• CyberPet

Låter kanske knäppt, men när jag ser honom sova så klickar det till igen av djup kärlek. Han är så söt när han sover. :D

Har aldrig känt mig oattraherad av min make, men visst går det upp och ner när man är jätteattraherade eller inte. Det kan bero på så många saker, stress, sjukdom osv. Men när han sover så ser jag hans lugna ansikte och jag får otroliga beskyddarinstinkter.

Petra

• Rama 38

Vi har varit tillsammans 2,5 år och vi träffades på INTERNET. Vi tar i varandra jämt och ständigt och ligger sammanslingrade. Vi har inte köpt en gemensam säng ännu. Vi ligger i en säng, sammanslingrade. Men när man vill sträcka ut sig så har jag halva min kropp i en säng bredvid, det låter inte bekvämt. men det rr helt ok

Svar på tråden Hur attraherad är du av din partner?