• Becky 81

    mini piller!!??!!??

    Hej!! Äter cerazette nu och har gjort det i 6 mån. ett tag hade jag mens var 14:e dag men nu plötsligt har den uteblivit. Någon som har några tipps eller någon som vet om det är normalt??? Börjar bli orolig!!!

  • Svar på tråden mini piller!!??!!??
  • Ananas

    Det är inte ovanligt att mensen "försvinner" när man äter minipiller. I mitt fall (äter också Cerazette) är det jättebra för jag hade en sån dj****sk mensvärk annars.
    I början hade jag också lite konstiga mensliknande blödningar, men de har försvunnit också. Jag väntar nu med spänning om det kan vara så att mensen tagit paus helt.

    Är man däremot orolig för att man kan vara gravid, dvs om man har missat att ta ett piller, tagit det för sent, kräkts eller haft diarré ska man givetvis kolla med ett gravtest. Eftersom man inte har någon "väntad mens" kan man kolla det 19 (om jag inte minns fel) dagar efter oskyddad sex.

  • Maica

    Jag väntade hoppfull på att mensen skulle försvinna, men icke! Jag hade mens varannan vecka i flera månader tills jag slutade. Gör ett test om du är orolig

  • Aleathiel

    Min mens försvann efter fem månader med Cerazette. Innan dess hade jag oregelbunda blödningar ofta. Har förstått att det är väldigt vanligt, så du har nog inget att oroa dig för (om du inte har slarvat med pillrena eller så, som Ananas sa).

  • catya

    Min mens försvann nästan med en gång efter att jag börjat med Cerazette... vilket är helt normalt enl. bm. så det ska inte va ngn fara!
    Jag tycker iofs att det va rätt skönt att slippa mensen men hade oxå en viss "oro". Köpte säkert 10 grav-test osv. Plus att jag tycker att "mensen på nåt sätt visar att man är "frisk"" (ni förstår vad jag menar va ;))
    Jag slutade med dem i slutet på nov o min mens har inte kommit igång än... :( blir lite orolig....
    Någon som vet " hur lång tid det brukar ta innan den kommer igång"?!

    kram

  • Johanna = en lat kock

    när jag hade minipiller fick jag tipset om av BM att bara för säkerhetsskull göra ett graviditetstest var 3-4e månad för att slippa oron ;)

    tips om fler vill testa med jämna melalnrum är att köpa billiga storpack på tex storkhjälp eller bebisbesked

  • Johanna = en lat kock

    på nätet alltså - sök mha tex google

  • Aleathiel

    Catya, när jag slutade med mina tog det ca 6 veckor för mensen att komma igång, men det är nog väldigt individuellt, så du behöver inte oroa dig än! Har läst att det kan ta upp till ett år att få tillbaka den, men det gällde inte Cerazette specifikt, utan p-piller i allmänhet.

  • Becky 81

    Tack för alla svar som jag får!!!!! kramar rebecka

Svar på tråden mini piller!!??!!??