• Nadezhda

avbrott med p-piller

Hej allihopa.. har e fråga angående p-piller... har ätit desolett i några månader från och till.I december 2003 påbörjade jag en ny karta efter mensblödningen" men tog bara en tablett och slutade däefter med pillrerna, fick då en konstig blödning igen, bara två dagar efter min "vanliga mens" Den var brun och det kom jättelite. och lite mensvärk hade jag också, det bruna försvann och jag hade ingen mens mer men jag har haft en sån konstig värk i ljumskarna, äggstockarna som inte har gått bort.. Kände också för några dagar sen ett "hugg i ena äggstocken eler vad det va.Någon som vet vad detta är? Mina bröstvårtor är jätte ömma och jag känner mig Gasig och knorrig i magen . behöver gå på toaletten o göra " det där" minst 2 ggr om dagen, kissar hela tiden gör jag också. min riktiga mens" hade jag från den 17 dec till den 23 dec cirka. sen kom den konstiga blödningen 2 dagar till 3 dagar senare. Men jag tog bara 1 tablett på kartan, tycker detta är konstigt.

• Svar på tråden avbrott med p-piller
  • mrs taylor

Det är väl inte så konstigt om du slutade mitt i en karta. Det klart att kroppen reagerar på något sätt. Det är hormonerna i pillren som ställer till det.

Hugget i äggstockarna är förmodligen ägglossningen som har kommit igång. Om du är orolig så borde du ringa till en barnmorska som kan undersöka dig och ev ge tips och råd om annat preventivmedel som passar dig bättre.

• jennyli

Det är inget konstigt!
    Att du blödde efter att du slutat är helt normalt. Det kallas för bortfallsblödning. Det sker alltid när man slutar med piller oavsett när på kartan man befinner sig. Pillren gör ju så att man bygger upp en slemhinna som sedan stöts bort vid uppehåll.

Huggen kan mkt väl vara ägglossning som är på gång.

• Nadezhda

grejen är att jag tror att jag hade ägglossning omkring den 1 januari. och värken sitter fortfarande i.. har vart så i cirka 15 dagar.. om man nu har ägglossning direkt efter avbrott med pillrerna...kan man ha ägglossningsvärk så länge???

• En glad prick

Hej! Jag tror inte att du behöver oroa dig! P-piller påverkar våra kroppar jättemkt, och det kan ta dig för mensen att komma igång efter att man har slutat med dem. Och det kan komma små mellanblödningingar och allt möjligt. Det är nog helt som det ska!!

Lycka till!

Svar på tråden avbrott med p-piller