urinvägsinfektioner :( (ganska långt, behöver råd!)
Hej!
Känner mig så ledsen och vet inte vad jag skall ta mig till. För andra gången på 1,5 mån. har jag åkt på en riktigt kraftig urinvägsinfektion och äter åter igen penicillin.... Precis som förra gången bröt det ut dagen efter jag och min relativt nye (3 månader) kille varit tillsammans och nu undrar jag ju såklart om det har något samband, och vad det i så fall innebär? Ska det alltid vara så att jag blir såhär dålig när vi haft sex, då kommer jag ju att bli rädd för att ha det i fortsättningen.
Jag har varit singel i flera år och inte haft oskyddat sex. Har klarat mig finfint utan dessa problem. Men för ett antal år sedan, då jag var gift, så fick jag ibland UVI... Vet inte om det även då hade samband med sex, men det är väl troligt......
När jag senast hade UVI fick jag svamp efter penicillinbehandlingen, och de besvären har nyss upphört, och så åker jag på en ny infektion. Det är en ond cirkel och jag efterlyser hjälp!!!!!!! Vad kan man göra för att förebygga, vad har ni för erfarenheter??????
please hjälp mig, såhär orkar jag inte ha det!