• Förvirrad och förtvivlad

Piffa till det, lite mer passion

Jag har skrivit några trådar här om mitt förhållande med min sambo, bland annat om p-piller, sexlusten, m.m..
    Det jag nu undrar över är... Jag skulle vilja få lite bra tips på hur man får in lite mer passion i vardagen så att säga.
    Jag skulle vilja få den vanliga, vanliga veckan att kännas annorlunda på något sätt för min tjej, och för mig med givetvis.
    Vi ses "fruktansvärt" mycket eftersom jag jobbar hemmifrån och hon normalt kommer hem från jobbet efter 13.00.
    Jag vill ge min tjej lite av en "WOW, vad nu då?!?!" känsla.
    Sedan är det ju som sagt mitt i januari, så några DYRA utsvävningar är inte lätt om ni förstår?
    Eftersom situationen är som den är i vårat förhållande, (hon har ingen sexlust), så vill jag piffa till det på något annat bra sätt.

Nästa grej: På fredag kväll tänkte jag väl ge henne en riktigt heltäckande massage, framför braskaminen osv. Och då vill jag även på något BRA sätt förklara att det INTE finns någon baktanke med det hela. (De gånger jag masserat på det sättet förut har det slutat med sex i alla fall typ). Inte så bra med tanke på att hon vill känna att hon tar iniativet osv just nu. (fast sexet är alltid bra säger hon) Ja, ni förstår säkert...
    Jag vill liksom finnas till för bara henne en kväll, så jag vill hon ska kunna slappna av HELT utan att tro jag vill få henne till sex... Hur gör jag där? Förklarar med egna ord innan massagen, myskvällen eller skriver någon fin lapp eller något?

Tacksam för tips! :)

• Svar på tråden Piffa till det, lite mer passion
  • liina

Hej på dig!

Jag tror det är en jättebra idé att prata med henne inför myskvällen. Att helt enkelt tala om att du vill få henne att må bra pyssla om henne lite extra, utan "baktankar". Om du gör det helt klart från början så kommer hon att kunna slappna av helt och hållet sedan.
    Jag är övertygad om att det kommer att bli uppskattat...

Tänd ljus, sätt på mysmusik, hyr en mysig film, laga god mat, eller strunta i filmen och sitta och prata en hel kväll istället.

lycka till!

• julia*

Berätta för henne precis så som du skrivit här, att du vill finnas till för bara henne en kväll, utan att det ska leda till sex. Tänd ljus i varenda vrå av lägenheten/huset innan hon kommer hem, så kommer hon garanterat att känna WOW!

• Fröken Johansson-Johansson

Lite tips på vad som kan funka:
    Efter massagen framför kaminen
    * Om det finns badkar tillgängligt:
    köp en blomma (tex en sån med flera blommor på samma stjälk) och en badbomb.
    Jag tände ljus på badkars kanten och några värmeljus på en silverbricka, drog in vår lilla bergsprängare och satte på ljuv musik, kastade i badbomben och kippsade av själv blommorna så dom flöt runt i badkaret, tog fram rena och enhetliga handdukar och släckte lampan. Hur simpelt som helst! Låt henne vara där själv och bara njuta!

*Om det inte finns badkar:
    Få henne att känna sig som om hon är på hotell. Det behöver inte kosta mycket. Favoritfrukosten på sängen, Bara ett kort (som du gjort eller åtminstone skrivit själv) och hennes favorit godis under kudden, pyamas kväll med pyamas eller dylikt och pratstund på kvällen med fika i sängen.
    Kanske inte det du sökte efter med goda råd är iallafall billiga! :)
    Lycka till!
    //Fröken J-J

• Freja

Fixa till en bricka framför braskaminen.

Köp henns favoritblomma och ställ på brickan. Plocka upp ost och kex och vindruvor. Häll upp i snygga glas det hon gillar mest (skumpa, cider, julmust, pilsner, whatever) och sist men inte minst ett snyggt kort.

På kortet kan du på ett bra sätt skriva att du inte har några "andra intentioner". Nåt i stil med: "I kväll är det din kväll, [smeknamnet]".

För övrigt tycker jag att du skall ha all heder för att du försöker och bjuder till! När situationer som er har gått ett tag kan det tendera att bara bli ännu värre, att man efter ett tag bara sk'iter i det.

Hoppas att ni får en trevlig kväll!

/F :)

Svar på tråden Piffa till det, lite mer passion