• Emm

    dum fråga kanske....

    hej.
    jag har bara en liten sak på hjärtat.Ok...det är så dumt...Det är så att jag oroar mig hela tiden för att bli med barn...det kanske låter löjligt men det är lite jobbigt...Jag hörde om en tjej nyss,bara innan jul,som bara fick jätteont i magen en dag och åkte in på sjukhuset,där de sa att hon skulle föda om ngr timmar.Va hemskt!Jag tycker det är ungt att få barn vid tjugo och hon är bara sjutton.Jag menar,om man har mens som vanligt,då är man inte med barn..visst?När jag står på vågen tycker jag hela tiden att "hjälp nu har jag gått upp" ,fast jag egentligen vet att jag kanske inte har det.Usch,det är jobbigt.Men om man har mens som vanligt...då är man inte med barn va?Visst är det rätt säkert att man inte är gravid då? Tack på förhand /em

  • Svar på tråden dum fråga kanske....
  • kestra

    Det är trots allt väldigt ovanligt att vara gravid utan att märka något alls. Har du mens-troligen inte!
    Är du orolig-köp ett graviditetstest på apoteket och kolla, så slipper du vara fundersam!

  • TeaSpoon

    Jag har en kompis och även min svägerska hade mens som vanligt de första månaderna, vilket gjorde att de upptäckte graviditeterna i 6:e månaden respektive v24. Dock är det inte så vanligt att man blöder som vanligt under graviditet.

    Du behöver inte bekymra dig om vikten utan håll koll på saker som ömma bröst och en förlamande trötthet... även illamående kan vara en indikation...

    Men som sagt att man går en hel graviditet och missar den är VÄLDIGT ovanligt!

  • kestra

    TeaSpoon- hittade dig på familjeliv. Nyfiken undrar när bebisen tänker ge sig tillkänna..?

  • kestra

    ps. förlåt emm.
    Jag gjorde om tråden till ngt annat utan att tänka mig för.

  • Maica

    Se till att skydda dig ordentligt och gör ett test om du ändå skulle vara orolig.

    Om du brukar väga dig måste du väl se om du gått upp eller inte?! Vikten är hur som helst oftast inte det första tecknet på graviditet.

    Lär känna din kropp och för anteckningar över hur den uppför sig före mens, ägglossning e.t.c så lär du dig hur det känns när du inte är gravid...

  • Electric Lady

    Jag tar detta från min mamma, som är läkare:

    Om en kvinna går igenom en hel graviditet utan att märka det, beror det i nästan alla fall på att:

    1. Hon har ett förståndshandikapp eller en psykisk störning

    2. Hon är kraftigt överviktig

    Sen finns det en grupp kvinnor som råkar ut för detta, men som egentligen VET att de är gravida, men som förtränger det. Vi har ju rätt fantastiska resurser i hjärnan till att förtränga saker effektivt.

    Så, att man har en månatlig blödning under graviditeten förekommer, och alla har ju inte regelbunden mens, eller mens över huvud taget, annars heller, så man kan gå långt in i graviditeten utan att märka det, men att gå hela vägen till förlossningen utan att veta om att man är gravid beror oftast på ovanstående saker.

    Så, skydda dig ordentligt, och om du känner dig osäker, satsa 50 spänn på ett gravtest!

  • Mrs. Simon

    Testa dig och skydda dig sa slipper du oroa dig!

Svar på tråden dum fråga kanske....