• Galenpanna

SMS-flirt

Min sambos kollega har sedan dag ett, från det att han började där, skickat sms. I början vart det bara "send-forward" sms, ja ni vet. Skämt som skickas hit och dit till alla. Det jag dock brydde mig på då var att det var ganska grova & porriga sådana. Känns som lite för mycket att skicka till en nybliven kollega.

Jag utgår alltid från hur jag själv skulle agera och jag skulle INTE skicka porriga/sexiga sms till en nybliven kollega, inte ens en "gammal". Vissa sex-sms hör liksom bara till en viss vänskapskrets som man vet tål det och inte kan misstolka det hela. Tänker jag galet?

Tänker ni på VAD ni sms:ar och till VEM, eller skickar ni allt till alla?

Mvh
    Galenpanna

• Svar på tråden SMS-flirt
  • Nyfiken gul , nu fru

Är kollegan en kvinna? Jag tycker det låter så?

Kollegan har väl förmodligen mål i munnen och kan avböja såna sms om h'n inte gillar dem.. Det går ju att radera också.

Vissa arbetsplatser har en jargong som kan vara hård och rå. Gillar man inte det så kan man säga ifrån. Är det en person som är lite svag och kanske inte vågar säga ifrån då denna är ny,...ja då har man ett mindre problem och hoppas då att någon ser detta och kan rycka in..

Personligen tycker jag såna grova skämt är ganska harmlösa och skickar glatt vidare till folk och fä..
    Är det fråga om flirt med allvar i botten skulle jag nog bromsa och säga stopp.

• Mastermind

Jag skickar aldrig massproducerade skämtsms, jag hatar nämligen att få sådana själv. Men vissa har ju ingen smak, uppenbarligen, eftersom det finns så många "företag" som erbjuder en massa olika "roliga" sms som kostar multum.

• Santa Fe

Jag tänker definitivt efter vad och till vem jag skickar sms.

Men vissa verkar ha en lägre spärr då det gäller sms och mail. Somliga verkar tycka att man kan vara p0rrigare, taskigare, nonchalantare osv osv genom sms och mail utan att mottagaren tar illa upp. De skulle aldrig säga dessa saker öga mot öga men messa/maila då är ribban liksom lägre.

• Leone

Ar det inte samma kollega som har mer eller mindre stott pa din sambo, ringt hem till honom osv? (eller har jag helt blandat ihop alla pa BT igen?!)

Det gor ju onekligen att det kommer i ett annat lage. Da tolkar man ju allt som hander i ett speciellt ljus.

vad sager din sambo? Tycker han att skamten ar roliga eller bara pinsamma? Om han inte gillar dem, ja da har han inget annat val an att saga till henne att han undanber sig porrskamt eftersom han inte uppskattar den sortens humor. Det ar hans ansvar och jag lovar, det ar hon som kommer att skammas, inte han! Men det later som att han har *valdigt* svart att ta den 'konflikten' (inte for att det egentligen ar en konflikt) med henne?

Fast i ovrigt - och med risk att lata hard och kall, men det ar inte sa jag menar - sa ar det val egentligen inte ditt problem vad han far for SMS? Om det inte stor honom sa har val du knappast nagon anledning att bli stord pa det heller?

(som svar pa din direkta fraga, nej jag skickar aldrig SMS eftersom jag inte har en mobil och jag skickar inte 'roliga'/porriga skamt vidare pa email eftersom jag inte tycker de ar roliga och jag blir forb*nnat stord pa de som kommer till mig...)

Svar på tråden SMS-flirt