Och detta ämnet dyker upp idag... efter den natt jag haft...
Oftast går jag och lägger mig först och somnar innan honom och det går jättebra.
Men inatt höll han sån volym så jag vaknade. Vid tjugo i fem.
Orättvis som jag är petar jag på honom några gånger (får inte jag sova får inte han sova, typ). Sen tar jag täcket och går.
MEN det visar sig att det ligger en kasse pappersinsamling och några mystiska tekniska attiraljer på gästsängen. Nu är han i onåd. Gruff-gruff, gruffar Dea och söker vidare efter en lugn sovplats, med täcke och kudde i famnen.
Soffan brukar vara trevlig, där drösar jag ner, rakt på ett par trådlösa hörlurar som naturligtvis inte ska ligga i soffan. Gruff-gruff. Tror inte de gick sönder. Slänger upp dem på soffbordet och finner till min förvåning att min älskling inte plockat undan disken efter kvällsmaten som jag bett honom.
Ett sovtroll kan givetvis inte sova bredvid disk (?), utan gruffigare än nånsín (över oredan) gruffar jag tillbaks till sovrummet där oljudet tystnat nu.
Jag lägger mig, sambon vänder sig för att ge mig plats, och börjar snarka igen.
-
-
-
När jag vaknar, beredd att gnälla på min stackars snarkande stökiga älskling, är det rent på gästsängen och soffbordet, och han klagar på att han snarkat så att han väckt sig själv och inte fått nån sömn i natt.
Allt är förlåtet.