Skillnad på 'slut' och 'paus'?
Hej på er alla kloka tjejer! (Och killar.)
Jag funderar över det här med paus i ett förhållande...vad är det egentligen för skillnad??? Jag menar, det finns ju ingenting som säger att man kommer att bli tillsammans igen efter en paus och heller ingenting som säger att man inte kan bli tillsammans igen om man en gång gjort slut.
I höstas mådde jag väldigt dåligt och för att försöka göra något åt det hela sa jag till min sambo att jag ville bo själv ett tag. Eftersom det inte alltid är så lätt att hitta ny bostad tog det två månader innan jag kunde flytta och på dessa två månader hände mycket som fick mig först att må sämre men sedan att må bättre så nu, lagom när jag har flyttat, känner jag mig hel nog att satsa i förhållandet igen.
Problemet är nu att han vill ha paus i förhållandet så att vi båda får känna efter var vi verkligen står och då tycker jag att vi lika gärna kan göra slut eftersom jag inte vill sätta mitt liv på paus och bara gå och vänta på att han ska bestämma sig. Han tycker dock att vi ska träffas under pausen och att det är helt OK att sova över hos varandra ibland men då säger jag att hos mig får bara pojkvänner sova över...
Kan jag få lite kloka råd tack! Har jag snöat in alldeles eller har jag rätt i något av det jag säger? Kanske skulle jag be honom definiera vad en paus betyder för honom?