• cattis37

    Fortsättning på sms otrohet

    Hej igen!!
    Måste skriva en fortsättning på mitt förra inlägg..Som ni läst så gjorde min sambo nåt va jag tyckte mycket sjukt. Har diskuterat här hemma båda framlänges och baklänges.. Någon skrev som inlägg att han kanske gick igenom någonslags kris..Det tror jag att han gjorde .Jag fick ju inte med allt som hänt runt omkring vårat förhållande..Men håll i er nu blir det långt... Från början: Jag var gravid med vår lilla son under våren; Mådde pest och pina hela graviditeten on i magen ischia,illamående ja ni som mått dåligt vet.Sen kom vår älskade lille prins..Men han var en pigg krabat som inte ville sova , och sen krånglade amningen hela tiden.Slutade sen att amma vid 5 mån(han är 7 mån nu)då började det bli lite lättare.Nu sover han som en stock på nätterna, men nästan inget på dagarna,han kräver väldigt mycket uppmärksamhet..Sen inte nog med det, Jag har 2 st tonåringar på 15och 13 från mitt förra förhållande som också bor hos oss.De har också tagit mycket tid , då det är fotboll ,bandy mm..mm..Så det kanske var så att jag försummade min sambo?? Han har inte fått nåt kel och närhet på nästan ett år kan man säga..haft sex kanske 4 ggr på ett år..Det är inte det att det är någon förklaring till det han gjort mot mej ,men kanske man kan förstå något av det.Fast jag kan tycka att vi kunde pratat om det..Nu har vi pratat, Han bedyrar att han älskar mej och att han aldrig ska göra nåt liknade mera..Vi har kommit överens om att gå till familjerådgivning,Då det kanske kan hjälpa mej att inte dra upp detta var och varannan minut.Jag hoppas på att vi ska kunna reda upp det och att jag ska glömma det som var.Känns stundtals svårt.För känslan poppar upp när ja är ensam..Om att han kanske ville haft henne..Men han säger att det inte hade något med vad han ville att göra ,utan det var bara för att driva med henne.(Till saken hör att ja tror det var extra roligt då han vet att hon är en sån tjej som gärna tar andras män)Hon har ingen karl.Har inte haft på flera år.Hon är ingen som ja skulle kunna tänka mej att han skulle va "sugen på".(inget on om överviktiga)Men hon är väldigt överviktig.Har sociala problem( ska in på kåken på ett år för förskingring nu idagarna) Förstår ni bättre nu?? Någon som kan ge några nya goda råd? Kan vi rädda det vi hade? Kan man glömma och gå vidare utan att tänka allt för mycket på det som hänt..Snälla ge mej mera råd.Eller hur ni tänker..
    Förlåt..Nu blev det jätte långt.Men det känns bra att skriva av sej..
    Kram på er alla

  • Svar på tråden Fortsättning på sms otrohet
  • Petta

    Jag som kille svarar gärna...

    Tror mest att din gubbe ville ha lite fantasier, kan inte tänka mig att han gjorde det för att det skulle "leda" till något. Han skickade sms, en del kollar på tv1000, och vissa som jag t.ex pratar om det istället. Jag likställer "sms-otrohet" med att sitta framför tv´n och titta på tuttar efter kl 24.00, tror inte du behöver vara orolig. Kör på! antar att du konfronterat honom, han skäms säkert så att det räcker.

    //Peter

  • Maica

    Satsa på familjeterapi och försök hitta tillbaka till varandra istället för att grubbla vidare på det som hänt..

  • Cynthia

    hej,
    Jag kan tänka mig att om ni knappt haft någon sex på så länge så måste det vara frustrerande för din partner. Dessutom behöver det inte alls vara något allvarligt, utan han behöver bara tänka på nåt annat.

  • 040404

    Jag har inte läst din tidigare tråd men tycker att sms visst kan vara otrohet. Dock hör man rätt ofta om män (och ibland kvinnor) som gör knäppa/sårande/ogenomtänkta saker i samband med stora committments (på svenska???)som bröllop och barn.

    Eftersom ni verkar vilja ta tag i problemet så har ni säkert en chans att lyckas trots detta. Fortsätter han med beteendet så är det ju en annan sak...

  • AnnaKajsa

    Med tanke på att ni har barn ihop så är det ju inte så lätt att bara göra slut som vissa råd i förra tråden föreslog. Jag tror att familjerådgivning kan vara jättebra!! Ring direkt, det kan vara väntetider...

    En sak till, det känns som att tjejen han skickade sms:n till glöms bort lite här. Enligt vad du skrev skickade han sms anonymt. Jag tycker att hon förtjänar en ursäkt! Jag skulle verkligen inte uppskatta att bli trakasserad på det viset och skulle inte se det som ett skämt!

  • AnnaKajsa

    Dessutom, graviditet och amning är definitivt ingen ursäkt för en man att vara otrogen! "jag fick ju inget hemma" är världens uslaste ursäkt, det är hans barn och hans hem också!

  • Leone

    Tycker ocksa att det ar j*igt respektlost mot tjejen ifraga, och hon fortjanar faktiskt en ursakt ifran honom! Jag hade *inte* uppskattat att fa sana sms fran en vaninnas kille, vem f*n tror han att han ar som gor att han har ratt att driva med henne??

    Sen ar det respektlost mot dig ocksa. Och det ska han ocksa be om ursakt for.

    Daremot skulle jag inte personligen klassa det som otrohet under omstandigheterna. Men jag tror det ar bra att ni gar och pratar med en utomstaende, inte minst verkar din kille ha problem att acceptera att familjelivet forandras nar man far barn.

    Du, en sak till. Be *aldrig* om ursakt for att du inte har stallt upp pa s*x p gr av amning och graviditet, det ar hans barn ocksa och om han inte har respekt for att du har varit trott och sjuk, sa ska han i alla fall inte skylla sitt beteende pa att han inte 'fatt nat'. Varldens samsta ursakt, som sagt.

  • Galenpanna

    Jämför sexbanting med vanlig bantning. Är det något man tänker på då man bantar så är det ju mat, samma sak om man är svältfödd på sex. Gissar att din man helt enkelt bara haft förströelse av en hyffsad ofarlig sort för att han varit svältfödd på såväl uppmärksamhet, som ömhet & kärlek/sex från dig och att detta var det närmaste han kunde komma utan att faktiskt vara otrogen rent fysiskt.

    Kram & lycka till
    För att gå framåt måste ni blicka framåt. Genom att jämt dra upp gammalt groll och pratat historia så är det slutligen där man hamnar om man inte är försiktig, dvs till historien.

    //Galenpanna

  • MacGyver

    Petta

    Man måste rimligen få ut något av det, om man bryr sig med att smsa eller glo på "tuttar efter kl 24.00". Människor gör inte saker utan att få något ut av det, oavsett om det de får ut är positivt eller negativt.
    Sedan kan jag förstå att man inte anser tuttgloende eller tv1000 vara otrohet, däremot speglar det en rutten människosyn.
    I det här fallet har dessutom mannen varit AKTIV i sitt "sökande", med en "verklig" människa, vilket jag inte anser kan likställas med att "titta på tuttar".
    Man väljer sin partner, och i det valet så ligger det också ett ansvar. Kan man inte ta det fullt ut, så bör man helt låta bli.

    cattis37

    Som flera sagt tidigare; Hans beteende kan INTE förklaras med att ni inte haft sex på länge. Har du varit i en situation där det inte kännts bra, så ligger det inte på DIG enbart att förändra det. Är inte vitsen med att vara två, att vara till för varandra?
    Uppenbarligen så brister något hos honom, om han inte klarar att dra sitt strå till stacken.
    Detta betyder inte att jag anser att ni på något sätt ska bryta. Det betyder att du inte under några omständigheter ska gå och tänka att du är "skyldig" honom sex. Du existerar inte för att han ska "få komma till". Sex är mellan två människor, och omsorgen för den andres behov ligger på BÅDA.
    Jag skulle, om jag var du, anse att det han gjort var otrohet. I min värld så är det otrohet redan i tanken.
    Får tilliten sig en knäck, är det inte något man bara kan ursäkta bort. Det måste byggas upp igen, och i det här fallet ligger det uteslutande på honom. Sedan måste du bestämma om du vill att det ska byggas upp igen. Vill du det, som jag uppfattar, så måste du ju ta emot hans försök att bygga upp.
    Men fortfarande; Föreställ dig att din bästa vän sviker dig. Är det då du eller h*n som har ansvaret för att rätta upp?

  • Whack

    Kärlek och sex 4 gånger på ett år låter lite. Ni skulle nog behöva lite mer närhet och spänning bägge två. Tror att ni skulle behöva ta er tid till varandra lite mer.

  • Whack

    Jag tycker förresten att hans beteende kan förklaras med att ni inte har mer närhet än vad ni har.

    Däremot tycker jag att det inte kan ursäktas.

Svar på tråden Fortsättning på sms otrohet