• sjöbrud

Skräddarn i Luleå

Är det någon som har erfarenhet av Skräddarn, är de bra att ha och göra med?
    Jag måste sy in min klänning och så ska vi hyra kläder till min blivande - är det ngn som vet av en duktig sömmerska som man kan anlita? Snälla hjälp mig! Ska jag åka till Piteå eller Boden annars?

• Svar på tråden Skräddarn i Luleå
  • CyberPet

Vet inte om det är samma kvinna som äger det nu som tidigare, när vi gifte oss (en kvinna i 60-årsåldern). Om det är så, så är det en väldigt angenäm erfarenhet och hon är både trevligt och duktig.

Petra

• vilsen

Har inte så mycket erfarenhet av Skräddar´n (mer än att hon inte har brudklänningar i stl 34) men jag skulle varmt rekommendera Harriets brud och bal i Boden! Min man hyrde sin frack där och jag tiara + underkjolar. Vi fick väldigt bra service och hon var billigare än både Cinderella i Piteå (varnar för övrigt för den affären i en annan tråd, välj område Luleå så ser du den nog) och alla andra ställen vi tittade runt på. Harriet syr också, så hon kan säkert fixa till din klänning!

• Leah

Köpte min klänning på Skräddar'n. Innan ändringarna var gjorda så blev det ägarbyte, sömmerskan tog över butiken. Trots att det inte var hon som sålt klänningen så höll hon ändå den överrenskommelse som jag gjorde med den tidigare ägaren. Tre ändringar blev det totalt innan allt satt som det skulle (gick ned tio kilo) och för detta betalade jag 300 kr. Slutresultatet blev över min förväntan. Har bara gott att säga om Skräddar'n.

• sjöbrud

Tack för era svar!
    Jag var in på skräddarn och kvinnan där verkade inte alls särskillt intresserad av att hjälpa mig med min klänning och kunde inte ge ngt ung riktpris på vad det skulle kosta att sy in den!! Konstigt tycker jag, nog borde jag kunnat fått ett ca pris i varjefall?
    Vore skönt att kunna fixa allt i Luleå men jag måste kanske åka till Boden istället.
    Är det ngn som vet av en sömmerska som jag kan anlita i Luleå?

• Leah

Finns det inte en sömmerska/skräddare i källaren vid hörnet av busstationen ner mot polisstationen? Korsningen Hermelinsgatan/skeppsbrogatan tror jag att det är. Något att kolla upp kanske...

• Melizza

Jag rekommenderar inte den nya ägaren av skräddarn! Köpte min(första) klänning där och ångrade mig. Jag fick inte byta till en annan och sen när jag ville att hon skulle hjälpa mig att sy om den första så den satt bra(den var för stor) så var hon helt ointresserad! Det slutade med att jag köpte en ny klänning på Cinderella där dom var hur tillmötesgående som helst!
    Åk du till Boden, det skulle jag ha gjort!
    Lycka till!
    Melizza

• sjöbrud

Leah - du har rätt i att det finns en sömmerska i hörnet vid busstationen, men hon ska flytta nu ngn annanstans och öppnar igen i mars tror jag.
    Melizza - jag tycker att hon verkar underlig hon på Skräddarn för hon var inte särskilt intresserad av att fixa till min klänning och slutkommentaren var att jag kunde ju komma in(suck) och visa min klänning eller så kunde jag ju hitta en annan hos henne! Då hade hon precis innan sagt att hon hade ingen klänning i min storlek ( 34) utan bara klänningar i st 38 som kunde sys in till 36 kanske!!
    Omölig kombination - Harriets i boden syr inte in klänningar så jag får nog åka till Piteå till Cinderella i varje fall!
    Kan ju alltid vara kul i och för sig!

• Melizza

Sjöbrud!

Ja,knepigare människa får man leta efter tycker jag. Det där med strl är ju också konstigt, det måste ju gå att ta hem den klänning man vill ha i rätt storlek eller?
    Min första klänning som jag köpte där var i strl 36 iallafall.
    Kom på att du kan väl ringa till Cinderella i Piteå och fråga henne om sömmerskan hon hade här i Luleå. Var hon finns nu, om hon är kvar i Luleå tänkte jag! Kan bara säga att den sömmerskan är så DUKTIG!!! Hon jobbade förut på Petit Ateljen som fanns före Cinderella.
    Om inte så är det ju alltid kul med en sväng till Piteå då och då!
    Melizza

Svar på tråden Skräddarn i Luleå