vill bli gravid
Hej!
Är så himla sugen på barn men jag gifter mig till pingsten och vill inte vara stor då. Vad ska jag göra?
Ska jag vänta tills efter bröllopet eller ska jag köra på?
Någon som tänker som jag.
Ha det gott!
Hej!
Är så himla sugen på barn men jag gifter mig till pingsten och vill inte vara stor då. Vad ska jag göra?
Ska jag vänta tills efter bröllopet eller ska jag köra på?
Någon som tänker som jag.
Ha det gott!
Om Ni börjar försöka nu är ju risken ganska liten att du är stor i pingst. Blir det "jackpot" på en gång kommer du ju vara i 4:e månaden i pingst och graviditeten har just börjat synas... Säger jag som svällde upp redan i första månaden! Dock får du ju vara beredd att avstå från visst festande, men det är det ju värt. Tänk dock på att man kan må väldigt illa och vara extremt trött i början av graviditeten.
Blev du stor redan första månaden?
Hur gjorde du, när skaffade du/ni barn?
Risken är ju inte så stor att jag hinner bli gravid men vem vet?
Jepp, men då ska tilläggas att jag slutade röka 3 veckor innan vi gjorde dottern... och jag hade enormt mycket vätska i kroppen under hela graviditeten och även ett tag efter. Vi gjorde vår dotter under semestern och hon är född 27:e april 2003, 10 dagar försenad. Jag gick upp 30 kg under min graviditet och jag har bara lyckats gå ned 15 kg efter.
Jag fick mage tidigt och på www.hjelm.info/gravid kan du se hur stor mage jag fick i vecka 17, dock inte jättestor men den syntes tydligt.... titta på magbilder nästan längst ner...
Det kan du bara avgöra själv.
Kanske roligare efter bröllopet, så kan du festa och dricka det du vill.
Hur stor din mage kommer att vara är som sagt väldigt olika. Vid mina båda graviditeter syntes det nästan ingen ting förrän jag var i sjunde månaden.
Jättetråkigt tyckte jag då jag ville att det skulle synas.