• MickisB

Klippa lugg eller ej?

Hej!

Har funderat pa att klippa lugg som ar sa modernt nu. Men ar det jobbigt med lugg? Ser den "vild" ut nar man vaknar? Maste man halla pa att fixa den efter tvatt osv? Jag har typiskt svenskt, tunt har. Alla asikter mottages tacksamt!

• Svar på tråden Klippa lugg eller ej?
  • Guldfisken

Lugg är jättesnyggt, om man har ansiktsformen för det. Tänk på att en lugg till ett runt format ansikte lätt kan få en att se lite "för snäll" och barnslig ut.
    Hur luggen ser ut när du vaknar beror väl på hur "vild" du är under natten (mitt hår står åt alla håll på morgonen för att jag håller på och vrider och vänder mig i sömnen). Det är ju dock jättelätt att med en blomspruta eller något blöta luggen och sedan föna den som man vill ha den. Snyggt är att plattånga luggen så man får den spikrak och sedan ha i lite vax eller stylingcreme så luggen blir lite flikig.
    Något assymetriska luggar är också snyggt.

• lovina

Hej MickisB !
    Jag tror nästan det är lättare att ha lugg om man har "svenskt" hår.
    Jag själv har ju "turk" hår, tjockt och mycket volym. jag måste fixa min lugg varje dag, typ föna och använda massa styling produkter för att få den rakt och snyggt! Jag får en så kallad tuppkam när jag vaknar....
    Jag tycker att du ska köra på det ,om du är osäker så rådgör med frisören ifall att...
    En annan grej är att luggen kan växa rätt snabbt, få en sån där ful längd, då kan du bara klippa luggen för ca 50-60 spänn, himla bra faktiskt!
    jag säger bara Go for it!!!

• AnnaM

Jag klippte lugg i somras men nu håller den på att växa ut igen. Jag tycker att det är obehagligt att ha något som hänger i pannan och ibland faller in i ögonen. I början fick jag huvudvärk av luggen för jag spännde pannan eftersom den var ovan vid att det hängde något där. Men om man står ut med det är det ju snyggt med lugg.

• Smålandsbrud

Hej!

Jag klippte lugg för något år sedan - men nu är den absolut på utväxt igen.. Jag blev så trött på att den aldrig blev som jag ville - minsta duggregn och den blev jätteful.. Fast om man aldrig provar så vet man ju inte ;)

• Fru R

Klipp! Jag gjorde det och vipps hade jag en frisyr istället för min tråkiga hästsvans... nu är det hästsvans och lugg. Trodde man skulle bli jätte låst med lugg men om man vill ha bort den kan man ju sätta upp det med ett snyggt hårband eller bara ett hårspänne vid träning. Jag har också nordiskt tunt men såg till att de klippte ihop håret ordentligt med sidohåret så man inte får glipor på sidorna.

Kom ihåg att håret växer ut rätt snabbt. Lycka till!

• Genki

det är fint men superjobbigt att låta det växa ut sen när man tröttnar. Tycker inte att det händer nåt...

• Hannita

Jag klippte lugg fr ca 1 ar sedamn och har det an, trivs bra i det, fast det tog ett tag innan jag vande mig att ha nat i pannan. Funkar bra pa nordiskt har. Ser dock inte fram emot att behova lata den vaxa ut igen..men prova- det ar ju itne plastik-kirurgi- det ar ju bara en lugg! roligt att prova pa nat nytt!

• Tebisalet

Jag har haft lugg i princip hela mitt liv. Har inte haft några stora problem med den, men nu när jag håller på och sparar ut den så kan man ju bli galen! Nåt som kan va störigt med lugg är väl att den blir så ful av mössa, men det gäller väl å andra sidan väldigt många andra frisyrer också.

• Kräftan

Det är snyggt med lugg i alla former. Oftast ser håret/frisyren lite roligare ut med lugg tycker jag. Inga problem med vild lugg, bara att dutta med lite vatten på morgonen.

• Nalles tjej

Klippte lugg för 2 månader sen och har inte ändrat mig en sekund! Att göra iordning håret för mig innebär nu bara att blåsa luggen torr när jag har tvättat håret. Tar bara ett par minuter. ;o)

• *Juniphé*

jag tycker inte att det är jobbigt med lugg, visserligen har jag kort hår, och dessutom måste jag duscha varje morgon innan jobbet/skolan (läser till tandhygienist)... så jag får fixa håret ändå

• Monn

Har du det minsta fall i håret får du vara beredd på att fixa luggen varje morgon, och det är inte alltid det håller hela dagen om det är fuktigt ute. Men blir du inte nöjd finns ju alltid hårspännen så klipp till du!

• ellli

Hur långt hår har du? Det enda som jag skulle tveka på om jag var du är ifall du har jättelångt hår och sedan ångrar dig, för precis som Tebisalet sa så tar det väldigt lång tid innan den växer ut..

• MickisB

Hej allihop!

Tack for alla svar! Det verkar som om jag maste klippa lugg alltsa Nagon fragade hur langt haret ar och det ar nastan till midjan, fast luggen ar skuren till munnen ungefar. Och det tar ju kanske typ 8 manader om det behover vaxa ut igen. Antar att man overlever det!
    Ha det sa bra!

Svar på tråden Klippa lugg eller ej?