• Pingstbruden1

Kan man bli tajt där nere?

Hur lång tid tar det för kroppen att bli återställd efter en gravditet?
    Om man utgår i från att allt går bra...

När går det i hop där nere. Kan man bli tajt igen eller är det kört?

• Svar på tråden Kan man bli tajt där nere?
  • Rita

Jag blev det nog på en gång tror jag. Men det är bara att köra med knipövningar...

• Pingstbruden1

På en gång? Nog måste det ta längre än så.
    Knipövningar är bra men det kan man knappast göra direkt efteråt eller?

• Rita

Jag återhämtade mig rätt så snabbt. I och för sig så vet jag inte säkert förrän vi började ha sex igen efter några veckor och då var det ingen skillnad. Måste däremot erkänna att jag har varit väldigt slarvig med knipövningar!

• Dea

Om man spruckit eller blivit sydd så kanske man ska vänta med knipövningar tills man läkt lite, men i övrigt är det väl bara bra att sätta igång med knipövningarna så fort man orkar...

• Nyfiken gul , nu fru

Fick order om att föersöka knipa av strålen när jag kissade direkt efter mina två förlossningar.

Fick hjälp ut på toaletten och när dörren var stängd hörde jag utifrån att "knip duktigt nu".

Och det är VIKTIGT att börja direkt efter förlossningen, för när kroppen väl börjar gå ihop sig igen är det lite försent.

Och varför är det viktigt att vara tajt igen efteråt?? 6-livet kommer vara det samma, det känns likadant efteråt även om man är lite ringrostig och försiktig de första gångerna.

• Galenpanna

Har en väninna som påstår att sexlivet faktiskt blivit bättre EFTER graviditeten.
    Hon har mer koll på sin kropp, och har vett att njuta mer. Dessutom så gjorde visst knipövningarna susen då hon kan kontrollera det hela på ett helt annat sätt.
    Knipövningar, hur många gör dem innan man varit gravid? Jag vet vad det är men kniper gör jag då väldigt sällan. Efter en förlossning tror jag dock man är mer medveten om dess nytta och kniper på.

Lycka till!

Kram
    Galenpanna

Svar på tråden Kan man bli tajt där nere?