• mickes isprinsessa

Är det möjligt att bli med barn även...

Hej..kanske en dum fråga men,jag och min fästman har haft sex..men han har inte fått utlösning inne i mig,men då undrar jag är det möjligt att man kan bli med barn ändå?Alltså om man har en "avbruten"samlag?Jag äter inga piller,fick min mens lite senare än vanligt,men den höll i sig bara två dgr?

• Svar på tråden Är det möjligt att bli med barn även...
  • Rut

Tyvärr är det möjligt. Mannen kan "pytsa" ut spermier också före utlösningen.

• mickes isprinsessa

men är det normalt att man får mens första månaden.. jag vet ju som sagt inte,har aldrig varit med barn..

• Rut

Tror att det ska mycket till för att du har blivit gravid! Det är säkert ingen fara! :)

• ChristiansBrud

det kan hända ändå. avbrutet sex är ingen bra metod att "skydda" sig på.

• Jennifer E

Det kan ju som sagt hända ändå men antagligen är det ingen fara. Gå och köp ett grav test!

• Nettaninnan

Hej du!Preventivmedel ska du ha om du inte vill bli gravid...Kram

• Mizz_

Den där mensen som varade i 2 dagar kan ju bara ha varit "blödning" som kan förekomma precis ibörjan av graviditeten (vissa får det). Gör grav-test för att vara på säkra sidan, å i framtiden tänk på att skydda dig (om du ej vill bli gravid) så du ALLTID är på säkra sidan.

• hanna79

Hej, det va så vårat första barn blev till.

• EmmaPemma

mickes isprinsessa:

Mizz_ kan ha helt rätt, så jag tycker du skall göra gravtest.
    Dock har jag "gjort" precis samma sak som du, och fick också mensen senare (plus att det var minder än vanligt). Jag blev inte gravid, så det kan ju säkert bli så för att man är nervös/oroad och att menscykeln då rubbas.
    Men jag tycker absolut att du skall kolla upp det om du är oroad, för det krävs ju som sagt bara 1 spermie för att bli gravid!

Kram och Lycka till!

Svar på tråden Är det möjligt att bli med barn även...