Pärlor i ring??
Tycker ni att man kan blanda briljanter/diamanter med sötvatten pärlor i en vitgulds ring? Någon som sett en sådan ring någonstans? Jag kan ju inte bestämma mig...
Tycker ni att man kan blanda briljanter/diamanter med sötvatten pärlor i en vitgulds ring? Någon som sett en sådan ring någonstans? Jag kan ju inte bestämma mig...
Jag har sett sådana ringar, och det är väldigt vackert! När det gäller vigselringar så brukar man inte använda pärlor, då dessa är omtåliga.
Hallå Fenomena!
Vart har du sett sådan ringar? Skulle behöva se någon innan jag helt kan utesluta en sådan som vigsel ring...
Jag har också sett bild på något sånt i vitguld. Dessutom har min mamma en ring i vanligt guld där en pärla sitter i mitten och runt den sitter diamanter. Jag tycker att det är en jättefin design på ring men eftersom den liksom sticker ut ganska mycket är den inte praktiskt till vardags, men jag hade t ex på min studentbal.
/Ingrid
singö04
Jag har sett dem här och där, men kanske inte när jag surfar efter vigselringar.
Besök www.diamant.nu/ och välj pärlringar.
Pärlor är som sagt ömtåliga, både till ytan och ofta infattningen. Jag tror inte att tex guldsmeder skulle rekommendera att man har dem i en vigselring.
Jag har fått en ring av min mormor som var hennes mors morgongåva, den ser ut som en alliansring med bara pärlor runt om. Den är mycket ömtålig tyvärr! I olika omgångar har tre olika pärlor ramlat ur (försiktigare än vanligt har jag varit då) och det är lite olyckligt. Uppenbarligen har också de andra kvinnorna i släkten som burit den råkat ut för samma! Kan man kanskehitta nån riktigt stark infattning kan det kanske gå? M a o: liten varning enligt min erfarenhet.
Några ord från en tjej i branschen:
Som tillräckligt många redan har sagt här i tråden, kan jag bara instämma om att det är INTE rekommenderat med pärlor i vigselringen.
Pärlor infattas med ett stift som sticker in i själva pärlan. Denna kittas fast med ett starkt lim på stiftet, ibland gör man också några klor runt om pärlan.
Pärlor tål absolut inget. Man får inte ha på sig pärlsmycken när man sover, duschar eller badar. All kontakt med kemikalier (putsmedel, parfym, tvål, schampoo är nix nej!) dödar pärlan så att den blir matt.
En vigselring skall man gärna ha hela tiden, alltså är pärlor inte rekommenderat... Tråkigt nog. ^^