• mulann

Tonat håret-blev för mörkt!:(

Vad ska jag göra!!! Var hos frissan i fredags och tonade håret och slingade men det blev för mörkt! Hon hade sagt att det skulle bli guldbrunt, visade en jättefin bild, men det blev typ råttfärgat med lite ljusare slingor som gör att håret ser gråaktigt ut.

Vågar knappt gå ut. Något tips på om jag kan göra något själv eller måste jag
    vänta eller gå till en annan salong.

Var ganska blond innan och det här är verkligen inte jag även om frisören sa att hon var nöjd-men vad skulle hon säga.

• Svar på tråden Tonat håret-blev för mörkt!:(
  • Umebruden

Var det bara toning eller var det permanent färg?
    Du kan i alla fall få ur en del färg genom att använda balsam och hårinpackningar några gånger om. Det drar ur färgen.

• mulann

det var intensivtoning. Jag har provat med balsam men det hjälpte inte. Kanske mäste hålla på ett par gånger men frisören sa att om jag tvättar mycket för att få ut färgen så kommer håret bli jätterisigt och tappa all glans. Inte heller kul.

• AstaC

Gå tillbaka till frissan! Säg att det blev fel. Jag vet att när man går därifrån så kan man ibland vara så "chockad" att man liksom inte säger något. Det är bara att gå tillbaka och säga att när du såg det här i dagsljus etc så var det alldeles för mörkt. Det är i alla fall de som kan bäst vad för grejer man kan stoppa i håret. De har säkert något som de kan ta bort färg med.

• Umebruden

Intensivtoning är permanent, det är inte en "riktig" toning.
    Balsam och hårinpackningar är tyvärr det enda tips jag har för att få bort färgen.
    Du kan ju prova att köpa en toning (se till att det är enkomponentstoning, d.v.s. en flaska, alla där man ska blanda från två flaskor eller fler är permanent) och försöka tona över den misslyckade färgen.

• mulann

vill inte gå tillbaks eftersom hon sa att hon var jättenöjd ffast jag redan där sa att det var för mörkt.

• AstaC

mulann - det är inte hon som skall bli nöjd. Men jag vet precis hur du känner. Förra gången jag klippte mig blev det så. Men jag satt hemma och samlade kraft och gick dit. Jag kan ärligen säga att jag mådde bra efteråt. Frissan sade just att det ju du som skall bli nöjd. Om hon blir lite putt det är inte ditt problem. Det är hur ledsamt som helst att gå runt med ett hår man hatar. Så bit ihop och gå tillbaka!!

• mulann

Jag är en rigtig mes och kommer inte att kunna samla nog med mod för att gå dit igen. Har ju dessutom redan sagt att jag tyckte det blev alldesles för mörkt men då sa hon att det bara var ovana.

SÅ jag får väl snallt gå till en annan salong och göra om det för massor av pengar som jag inte har.

Idag vågade jag nåstan inte gå till jobbet för det ser verkligen för djävligt ut. Det syns verkligen att det inte är min färg utan alldesles för mörkt. Jag är blondin och det går inte att ändra på.

Kommer aldrig att lita på en frislr igen eftersom det var hon som rek. detta då skulle jag bli sååå fin. Men det blev ju inte alls som hon visat utan minst 2-3 nyanser mörkare.

Vad tror ni-kan man bleka håret själav hemma eller kommer det bli ornage då?

Jag är ju typ mörkhårig nu och vill bli blond igen. Tänk om det inte ens går utan jag får se ut så här när jag gifter mig 19 juni:(!

Får panik när jag tänker på det. jag som har panik för så mycket annat redan.

• ellli

Förstår att du inte vill gå tillbaka till frisören, det skulle inte jag heller våga :D

Du kan vara ganska lugn, färgen kommer att gå ur :) Det där som din frisör sa om att håret kommer bli jätterisigt om du tvättar mycket stämmer inte, så länge du använder rätt produkter (ett bra balsam el inpackning). Skaffa dig en bra inpackning så kommer både färgen att gå ur + att ditt hår blir finare och glansigare :)

Några inpackningar som jag gillar är Oatmeal & Honey från TIGI eller chocolate head från TIGI eller extreme deep fuel från Redken. Ofta är det värt att lägga lite extra på sådana produkter istället för att köpa inpackningar i vanlig livsmedelsaffär = mkt sämre kvalité. Gå in på lookfantastic.com där kostar de produkterna ofta hälften av vad de kostar här i sverige, frakten är inte så dyr + att du får det till dörren inom 3 dar :)

• mulann

Fast umebruden skrv att intensivtoning är inte toning utan färg och kommer alltså inte att gå ur. Har redan tvättat ett antal gånger och gjort inpackning med och det bli ingen skillnad alls:( Så jag tror faktiskt att det enda är att bleka bort det eller hur man nu gör.

Men frågan är ju om man vågar göra det hemma för att spara 600 kr? Grejen är att vi faktiskt inte har några pengar till att gå en gång till till frisören och lägga 6-800 kr.

• ellli

Färg kan gå ur trots att det är "färg".. Färgen bleks lite varje gång man tvättar om man inte använder speciellt färgschampo, likaså bleks det i solen etc Sedan kan det vara en annan femma om du är väldigt blond, då kanske det tar lite längre tid innan färgen försvinner.

Nu är ju jag ingen frisör eller så men det låter lite riskabelt att försöka sig på att bleka nyfärgat hår själv.. Finns risk att det blir ännu värre.. Men som sagt vet jag inte så jag vågar inte spekulera utan förhoppningsvis kanske nån bra frisör el dyl svarar på inlägget :D

Svar på tråden Tonat håret-blev för mörkt!:(