• Linda79

hjälp!

jag har börjat tvivla ordentligt på min sambo! Anledningen till detta är min sons far! vi separerade för ca 18 månader sedan, då hade vi grälat varenda dag i 1år och vi kände att vi behövde en paus. men nu har vi pratat några gånger och det har visat sig att vi har BARA grälat om missförstånd! känslorna mellan oss har alltid varit (så länge vi hade det bra) djup kärlek där man älskar varandra ganska "passionerat". Och vi har ju vår son som vi vill allt gott i hela världen!

Med min sambo har jag det bra! Vi har ju inte varit ihop särskilt länge, kärleken mellan oss kan jag inte förklara! vi är vänner, vi har roligt ihop, jag vet att det inte finns någonting som han inte skulle göra för mig.
    men jag irriterar mig på saker hos honom tyvärr. han pratar om sitt jobb väldigt ofta, annars pratar han om vad för saker vi ska skaffa(datorer, hus barn mm mm) han är ganska klängig! jag kan inte sitta i soffan utan att få honom i knät, få hans arm runt mig eller att han drar ned mig i sitt knä. han säger att han älskar mig flera ggr/dag orden tappar innebörden totalt!
    Den största skillnaden mellan mitt x och min nuvarande är att min nuvarande är mognare, och när jag träffade honom betedde sig mitt x väldigt omoget. men nu har mitt x vuxit upp (han är ju trots allt 29 i år) och när vi pratar så känns det så bra!!
    vad ska jag göra??? jag har ingen koll på någonting just nu!

• Svar på tråden hjälp!
  • odin

Är du verkligen kär i din sambo? Låter nästan som att det mer är ett vänskapsförhållande än ett kärleksförhållande. Han vill planera inför framtiden medan du skräms av det, han vill pussas och kramas medan du tycker att han är klängig, han säger att han älskar dig medan du tycker det blir tjatigt. Du kanske fortfarande har känslor för ditt ex och vill tillbaks till honom? Var framför allt ärlig mot din sambo. Finns det inga djupare känslor är det ju bättre att du säger det och är öppen.

Kom ihåg att det inte bara ska behöva vara "bra" - det ska vara det bästa!

• mårbacka

Har du dessutom ett barn ihop med den förra kan det ju finnas anledning att försöka lappa ihop förhållandet med honom. Fast utsätt inte barnet för en onödig separation! Alltså: fundera ordentligt.

• Maica

Oavsett vad du känner för ditt ex så låter det inte som att du är kär i din sambo.

Om du irriterar dig så, gör slut!

Att han älskar DIG är ingen anledning att vara tillsammans!

Tror inte på att "lappa ihop nåt för barnen", men om ni verkligen växt och fortfarande är kära, så finns det kanske en chans....

• MimmiMus

Hej, hej!

Min direkta uppfattning är att du inte är kär i din nuvarande sambo men att han är väldigt mogen och stabil vilket ger dig en trygghet du inte tidigare har känt med ditt x. Den här tryggheten är också en form av kärlek men det måste finnas passion också. Jag gissar på att den inte finns.

Du skriver att din sambo säger till dig att han älskar dig flera gånger om dagen och att för dig att de tre orden atppat sin innebörd. Min sambo säger det till mig varje dag men för mig tappar de aldrig innebörd. Jag ryser i hela kroppen, av välbehag, varje gång han säger det. Min inställning är att man, så ofta man bara kan, ska berätta för den man älskar att han/hon är älskad. Nästa dag kan det vara för sent. Bygger relationen på äkta, förbehållslös kärlek så tar man inte heller dessa tre ord för givet bara för att man hör dem 10 gånger per dag. Nej, då uppskattar man dem.

Jag ställer mig dock oerhört ödmjuk till ditt problem. Jag tror att i slutändan så kommer du välja ditt x för ingen människa kan leva utan äkta kärlek. Men Du och ditt x borde kanske gå i någon form av rådgivning så att ni inte hamnar i samma sitts igen.

Kram

Mimmi

Svar på tråden hjälp!