• Sara_

HJÄLP!!! Blöder...

Hejsan!

Det är så här att jag och min sambo har haft oskyddat sex i två månader. Och jag tog ett grav test. Vissade - negativt. Dock väntade jag inte en vecka efter samlag som man skulle.

Nu har det gått en månad sen detta hände och helt plötsligt har jag börjat blöda under tiden då jag INTE ska göra det. Det har blött nu i en vecka. Och det ska iallafall inte vara mens.

Varför jag tor det?
    1. Den är förtidigt. med 12-13 dagar (Har regelbunden)
    2. Min mens brukar vara i 4 dagar högst. 3 Dom två första dagarna under mensen är det mycket blod och kraftigt. Men nu har det värken varit mycket eller kraftigt. Utan lite och på båda sätten.

Vet någon vad detta kan bero på ?

Ska jag kolla upp det hos en gyn eller ska jag bara gå vidare?

Lite orolig är man juh allt...

Ps har hart ont i buken/magen under en tid. Mått dåligt. Ds

• Svar på tråden HJÄLP!!! Blöder...
  • vattuman

Hej! Jag skulle absolut gå till en läkare speciellt om du har smärtor i magen el buken,kan ju va ett missfall ifall du är med barn. Men det behöver inte heller vara det. Jag håller tummarna för dig att det går bra.

• Monn

Det kan vara ett tidigt missfall. Det är väldigt vanligt och oftast märker man inte av det eftersom man tror att det är mens. Ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig eller boka tid hos läkaren.

• Imse Vimse

Jag vet inte om du misstolkat grav.testet eller om du skrivit lite fel i detta inlägg men du ska inte testa dig en vecka efter samlaget utan fr.o.m den dagen du skulle haft din mens (om den uteblivit).

Det är vanligtvis ca 2 veckor efter ni haft samlag om du blivit gravid.

• Sara_

Missfall :( Nej, det har jag ej tänkt på.

Imse Vimse:

Jag kanske har missuppfattat hela grajen då eller fått fel svar. Jag har lixom hört efter när man ska ta testet. Och jag fick svaret att jag ska ta det en vecka efter samlaget...

Då fick jag tydligen fel svar.

• Sara_

Missfall :( Nej, det har jag ej tänkt på.

Men blöder man lite mindre än vanlig mens då och varar blödningarna längre än mensen?

Imse Vimse:

Jag kanske har missuppfattat hela grajen då eller fått fel svar. Jag har lixom hört efter när man ska ta testet. Och jag fick svaret att jag ska ta det en vecka efter samlaget...

Då fick jag tydligen fel svar.

• Mid

En vecka efter förväntad mens kan man göra testet. För att vara helt säker är det två veckor efter förväntad mens som gäller. Kan aldrig bli falskt positivt utan bara falskt negativt.

• Ananas

De flesta gravtest som finns idag går att ta på den dagen man förväntar mens.

• Sara_

Okej.

En annan fråga. Kan jag vara gravid fastän jag har haft/har dessa blödningarna?

Någon kanske vet.

• MeLyAnA

Du KAN vara gravid trots att du blöder. Fast tyvärr är det inte så stor chans. Åk in och kolla det! Och gör det nu. Är det så att du har fått missfall så kanske du måste skrapa bort det som inte har kommit ut. Inte bra att det är kvar där inne (infektionsrisk). Det behöver ju inte vara så men kolla för säkerhets skull!

Svar på tråden HJÄLP!!! Blöder...