• Lolita 38

Ha kakan och äta den

HEJ

Nu är det så här att jag skall förlova mig med en man som är 46 år och jag är 40 år vi har försökt att leva ihopa men funkar ej så nu är vi särbo och skall förlova oss men nu är det så att den här mannen vill ha sin frihet med att kunna gä ut ett par gånger själv om året alltså helt själv utan att gå med några kompisar jag hade förstått om det hade varit med kompisar men själv och dansa och vill även sitta på nätet och chata med andra kvinnor.Han har behov av detta säger han men jag har svårt att acceptera detta vad tycker ni?

• Svar på tråden Ha kakan och äta den
  • vanessa

Jag tycker att det låter konstigt att en man i hans ålder ska ha problem med att binda sig. Jag kan (tyvärr) inte låta bli att undra vad det är han saknar som han inte kan få hos dig. Om jag hade varit i dina skor skulle jag nog undra om han verkligen älskade mig. Förlåt om jag låter hård men när det gäller kärlek kan jag inte kompromissa, det är allt eller inget som gäller.

• Brud i rosa

Du gör som du vill såklart. Jag hade inte accepterat det. Hur känns det för dig. Kan du leva med det? Att ändra på en människa kan vara svårt. Jag skulle se mig om efter någon annan som passar mig själv bättre, om jag inte stod ut med en man som har sådana behov.

• lillgrodan

Lolita, är det samme man som du har skrivit trådar om tidigare?

• Maica

Lolita...Är det samma man som du låtit komma mellan dig och dina barn? (eller tar jag dig för någon annan?) OM du är den personen så förstår jag inte på någon som helst nivå hur du ens kan överväga förlovning:-O

Om du inte är den person som borde ha lämnat sitt ex för länge sedan, så tycker jag ändå att du ska sluta fundera över förlovning så länge du inte är 100% säker på att just den personen med sina goda och dåliga sidor, är den som du vill leva med....

• Fianlian

Jag har också läst knepiga trådar om denne man...varför förlova sig med honom? Om det är samme man, alltså.

• ellli

Om du mår dåligt av det ska du absolut inte acceptera det!!

• Galleon Jack

Jag tror inte att det är nån som vill leva med en sån här grej egentligen. Mitt tips är att du är en hårding och inte tolerar sånt här, det kan få honom att inse hur dum idén är i grunden.

• lillgrodan

fast sen undrar jag vad "chatta med andra kvinnor" innebär

Man kan ju chatta om vad som helst, det är ju bara ett sätt att kommunicera, det är väl _vad_ som sägs som är det viktiga.

jag chattar med många män som har blviit mina vänner, ser inget problem med det.

• Sjöjungfrun

Man kan ju hoppas att det är samma man och att hon lämnar honom !!!

Lite trist att få till den med en sådan man efter den andre om det är en ny nu.

• MeLyAnA

tycker inte att det låter som någon att gifta sig med...

Det finns ju de som vill ha ett "öppet" förhållande men då ska ju båda vara med på det. Om du inte vill ha ett öppet förhållande så verkar den här mannen inte vara något för dig.

Usch vad hårt det lät nu men jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Svar på tråden Ha kakan och äta den