sjöbrud:
Honnörsbordet kommer att placeras på ena sidan av lokalen med väggen i ryggen och tittandes ut mot lokalen. Jag och min blivande sitter med väggen i ryggen. Föräldrarna sitter på var sin sida av oss. Våra 2 tärnor och bestman mittemot oss. Därefter kommer vi placera "öarna" lite snett i från oss. Det kan hända att ngn har lite ryggen mot oss, men dom ska bara behöva titta lite snett bakom, så ska dom lätt kunna se oss. Jag har varit på 2 bröllop innan, som hade det så här och jag gillade det starkt. Vi kom igång och pratade med alla runt bordet (vi var 8st) och sedan hade man inte långt till en annan "livlina" vid bordet bredvid, som man också kunde prata med. Jag har också suttit vid långbord, men då pratade jag med typ 2-3 personer. Naturligtvis är detta en smaksak.
Man ska försöka blanda festprissar med dom som är lite mindre pratglada, så att det blir en bra mix och försöker ha lite "livlinor" till alla här och var. En bra bordsplacering=kul fest...så jag tycker absolut man ska lägga lite extra tid på detta. Efter middagen kommer vi att ställa om borden längst väggen, så att det blir ett dansgolv i mitten, så att alla kan se. Då är det fri sittning med groggbord och nattamat.
Ett tips är: rita upp alla borden på ett papper. Då är det lättare att se hur alla kommer att sitta och det är lätt att ändra om.