• MPJ

Långärmad brudklänning?

Jag hade tänkt ha en klänning med långa ärmar då jag gifter mig i november och är en riktig fryslort Men jag httar inte så mycket långärmat. Har ni några tips på sidor/affärer/märken som har mycket långärmade klänningar? Eller kan man ha en liten bolero över? Har inte sett mycket såna heller. Behöver hjälp.

• Svar på tråden Långärmad brudklänning?
  • stinalina

Här är ett tips från mig!
    www.brudesenteret.no/9806_galleri.htm
    Det är den finaste brudklänningen jag sett. Men den kanske inte är så varm. Annars tror jag det finns brudklänningar med "pälskanter", det är ju fint och ser lite mer vintrigt ut. Vet dock ej vart. En vacker lite varmare sjal är ju också fint.

• majsol

Hej. I en annan tråd (om blommor) visar "midsommarbröllop" den klänning hon tänkt ha:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m572483.html
    Jag tyckte den var jättesnygg!
    Om jag gifte mig någon annan tid 'n på sommaren hade jag också valt någåt långärmat åt det här hållet!
    Bara ett tips (men jag vet ju inte var den finns...)!

• stinalina

här kommer en till
    www.brudesenteret.no/9804_galleri.htm
    om man gillar den typen av klänningar som är lite älvlika.
    Jag kan dock inte säga att jag känner till affären, har aldrig varit där så jag vet inte vad de kostar eller nåt. Hittade de bara när jag surfade runt...
    Förresten, vad har du för stil?
    Om du gillar något mer klassiskt kan jag gå förbi den butiken där de hade klänningar med pälsärmar om du skulle vara intresserad?

• Meddelande borttaget
  • Snötigern

Hej!
    Jag tycker de klänningar som Stinalina visade var jättefina! Skulle gärna vilja ha något liknande själv... menar verkligen inte att "sno din tråd" nu men om någon vilje tipsa om fler såna klänningar kommer jag att tjuvkika!
    Kram!
    Snötigern

• Electric Lady

Jag ska ha en långärmad som jag sytt själv. Mönstret (vogue 2512) var på en kortärmad, och jag förlängde ärmarna. Något sånt kan även en sömmerska göra. Tyvärr är det ju helute med långärmat, särskilt i vanligt tyg, lite fula chiffongärmar finns ju.

Vill du inte sy upp, kolla www.bridesave.com där kan du söka på långärmade klänningar, eller kolla second-hand. Långärmade brudklänningar var på modet på 70-talet, tänk Silvia.

• Miranda

Kolla in länken "Vinterbröllop - ni också"

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m504693.html

Där finns en hels diskussion + massor av länkar angående långärmade klänningar!

Jag letar oxå långärmad klänning till ett februaribröllop!

Lycka till!

Svar på tråden Långärmad brudklänning?