Ni som gör egna inbjudningskort
Ni som gör egna inbjudningskort, vilket program använder ni?
Blir liksom inte bra i word? :) Jag vill dela ett ark i 4 delar och skriva i varje cell...
Ja, ja har ni något tips?
Ni som gör egna inbjudningskort, vilket program använder ni?
Blir liksom inte bra i word? :) Jag vill dela ett ark i 4 delar och skriva i varje cell...
Ja, ja har ni något tips?
Jag använder Publisher. Vet att andra använder Pagemaker.
Jag använde Word och så skrev jag ut, ändrade avstånd, skrev ut, ändrade avstånd, skrev ut...jag är omständig, jag vet.
Har tyvärr inget tips. Jag använde mig av en skärmaskin för att få dem raka till slut.
Jag gjorde en Textbox med texten i, i powerpoint , går lika bra med word, ändra marginalerna bara.
Fördelen med textboxen är att man får med sig all text när man flyttar, boen kan man flytta lätt i word åxå.
pagemaker är superbra!
Jag använder PowerPoint. Där får du ju automatiskt sidan delad i fyra lika stora delar och så är det bara att läga dit textboxar och bilder. Publisher är också bra.
Jag använde Word och det gick alldeles utmärkt. Man kan dela in arket i två kolumner och sedan är det ganska lätt att hitta mitten på arket med hjälp av "linjalen" på höger sida..
Indesign är ett bra program. Du kan ladda ner ett 30-dagars gratis program på adobes hemsida.
Jag vet inte riktigt hur du menar men du kan nog lyckas i Word oxå! Infoga en tabell med 2 kolumner och 2 rader. (sedan kan du ta bort linjerna genom att högerklicka på tabellen´och välja färger och linjer - ingen linje)
Vi skrev i Word- fick fyra kort på ett a4. Vi gjorde 4 st textrutor och sen printade vi ut dom o la tillbaks dom åt andra hållet och printade igen. De färdiga korten var alltså i a6 format med fram o baksida. Blev snyggt!